Beste,
situatie:
- online fiets besteld en betaald, deze moet je thuis nog voor een stukje zelf verder monteren.
- bij uitpakken is het duidelijk dat de fiets totaal beschadigd is.
- wij willen beschadigde fiets kostenloos retourneren en ons betaalde bedrag terug ontvangen (mail en foto's gestuurd, 1 dag na levering)
- verkoper negeert onze ondubbelzinnige vraagstelling keer op keer, is telefonisch onbereikbaar en blijft aansturen op een 'omruiling' (nadat ze eerste voorstellen naar hun fysieke winkel in Rotterdam te komen..)
- wanneer ik er nogmaals op druk dat we ons bedrag willen terugvorderen, wordt er verwezen naar hun retour procedure: verzending betalen (50€), moet binnen 14 dagen, fiets mag niet gebruikt zijn enz
ik lees op onderstaande site:
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... -consument
Bij een ondeugdelijk product moet je eerst contact opnemen met de webwinkel en niet meteen retourneren. Als de bedenktijd voorbij is, is dat altijd het beste. Blijkt het product binnen de bedenktijd al niet goed, dan kun je kiezen om het te retourneren. In dit geval zijn ook de verzendkosten van de retournering niet voor de consument.
Intussen had ik ook DAS ingeschakeld, zij komen niet verder dan verwijzing naar Art 45 van het herroepingsrecht en de algemene voorwaarden van de verkoper (dus verzendingskosten betalen).
Vanuit onze optiek is dit echter geen herroeping pur sang, gezien de geleverde fiets totaal beschadigd is.
Wie heeft gelijk? DAS, of die website?
Met vriendelijke groeten,
E