tweedehandswagen particulier

ingridw63
Topic Starter

Re: tweedehandswagen particulier

#16 , 03 feb 2016 14:13

Ik kan u garanderen dat het serieus op mijn zenuwen werkt. Ik snap niet dat hij er zo moeilijk over doet.

Ik zou vanavond toch nog bellen naar hem, met de vraag of het nu goed is voor zaterdag en dat ik het resterende bedrag meebreng.

Of gewoon zaterdag tot daar gaan tegen de afgesproken tijd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 03 feb 2016 14:16

Burgerlijk wetboek
Art. 1590. Indien bij de verkoopbelofte handgeld is gegeven, is ieder van de contractanten vrij van de verkoopbelofte af te zien :
Hij die het handgeld heeft gegeven, door het te laten behouden.
En hij die het handgeld heeft ontvangen, door het dubbel terug te geven.

U laat op uw bank een bankcheque maken voor dat bedrag op de verkoper zijn naam.
Met vermelding van van zijn bank en rekeningnummer.

Als het inschrijvingsbewijs is gefaxt moet het wel geperforeerd zijn voor verkoop ...dan weet u zeker dat het effectief voor een verkoop is.
Voor de rest zie boven..

Een doorgestuurd document kan altijd vervalst zijn. Een geperforeerd document kan iets moeilijker vervalst worden.

sloeberken

#18 , 03 feb 2016 15:19

Hij stuurde het roze formulier, voor inschrijving voertuig, niet het keuringsbewijs,
Dat is toch het bewijs dat hij gekeurd is voor verkoop.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

ingridw63
Topic Starter

#19 , 03 feb 2016 16:57

Ik heb juist gebeld met de verkoper en ze zijn dan na mijn uitleg toch akkoord voor een bankcheque.
Ik ben blij :) Bedankt iedereen voor het advies :)

WP002

#20 , 03 feb 2016 20:02

Ik ben niet van plan om een overschrijving uit te voeren, ik heb al de helft van het bedrag overgeschreven, de rest is cash.
Denk eraan dat, als dat meer dan 3000 euro is, dit gewoon niet mag. Per bankcheque wel.

Didymus

#21 , 03 feb 2016 21:49

Cashplafond geldt enkel voor handelaars. Tussen particulieren onderling mag je nog altijd met koffers geld betalen, tenzij het om vastgoed gaat: https://www.nbb.be/doc/ts/enterprise/ac ... rfodnl.pdf
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#22 , 03 feb 2016 22:13

Roze formulier inschrijving is voor mij het inschrijvingsbewijs van de auto.
Maar inderdaad ik begin nu te denken dat het document dat men krijgt voor de verzekering en DIV ook iets roodachtig heeft.
Klopt dat... dan had ik ongelijk.
En dat formulier is inderdaad van die kleur

Gevonden.
"Koopt u een nieuwe auto of motor, dan ontvangt u van de verkoper (garagehouder of particulier) van uw wagen het roze formulier aanvraag om een inschrijving van een voertuig. Ga met dit formulier langs bij uw verzekeraar. Hij handelt samen met u de aanvraag af en schrijft uw voertuig online in bij de DIV (de Dienst Inschrijvingen van Voertuigen). - http://www.pv.be/dossiers/auto/auto-ver ... g-voertuig.

Terug naar “Consumenten Koop”