#17 , 11 sep 2019 17:23
Een arbeidsongeval wordt door de werknemer aangegeven bij de werkgever.
Wat moet u in de eerste plaats doen om uw dossier te laten opstarten?
U brengt onmiddellijk uw werkgever op de hoogte, indien mogelijk nog dezelfde dag. U kunt dit mondeling op de werkplek doen of, indien u de werkplek al verlaten hebt, per telefoon, sms, e-mail, fax …
Op basis van deze gegevens zal uw werkgever binnen de 8 dagen - te rekenen vanaf de dag die volgt op uw ongeval - een aangifte van het ongeval moeten doen. Deze aangifte dient te gebeuren met een specifiek wettelijk formulier. Enkel wanneer uw letsels werden verzorgd op de werkplek zonder tussenkomst van een arts en u geen loonverlies hebt of niet arbeidsongeschikt bent, moet uw werkgever geen arbeidsongeval aangeven.
u werd voor de dagen afwezigheid betaald door uw werkgever. Wat wil u nog meer.
U heeft én geen arbeidsongeval aangegeven, noch heeft u zich ziek gemeld bij uw ziekenfonds, dus ook geen recht op uitkeringen.
En u stelt zich nu vragen over uw ontslag?????
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.