Vraag kosten kinderen

Da-MILNER
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Vraag kosten kinderen

#1 , 11 sep 2019 21:44

Sinds 8/2/2017 heb ik een vonnis. Moeder heeft omgangsrecht 1 dag per 14 dagen en moet voor de kinderen een onderhoudsbijdrage leveren. Nu moest ik vandaag naar de tandarts en blijkt dat 2 kinderen naar de orthodontist moeten.
Moeder moet tot nu toe geen bijzondere kosten meebetalen maar 2/4 kinderen moeten dus hier naar toe. Kan ik via de famillierechtbank vragen om het vonnis aan te passen en hier toch de bijzondere kosten mee op te nemen?
2/4 kinderen lopen tevens sinds dit jaar het secundair onderwijs.
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gisela
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 sep 2019 10:24

Hoe zijn jullie destijds, in 2017, aan overeenkomsten gekomen ? Is dit een vonnis opgelegd door de rechtbank ? Of is er bemiddeld ? Staat er werkelijk NIETS in over verblijfsoverstijgende kosten ?

Da-MILNER
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 sep 2019 22:25

Ik heb een vonnis van de rechtbank. Er staat niets in over extra kosten en hoe dit verdeeld is. Vonnis dat ik heb is tevens een verstekvonnis aangezien de ex nooit kwam opdagen op de zittingen.
Vandaar ook de vraag of ik naar de rechtbank kan om eventueel dit te laten herzien en te laten toevoegen.
Ex maakt eveneens geen gebruik om de kinderen te komen halen op de daarvoor voorziene moment en betaald de allimentatie zeer slecht. Vaak gaat dit via de GDW

Reclame

Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 sep 2019 08:27

Ja, maar wel vreemd dat dit niet werd opgenomen in jullie vonnis? Tenzij er een melding staat dat de onderhoudsbijdrage alles omvattend is?
Raadpleeg een advocaat om desnoods eerst via een aangetekende brief een aantal zaken onderling te proberen regelen. Als dat niet lijkt te lukken, dan moet het vonnis worden aangepast - maar daar kan de advocaat opnieuw bij helpen.

Da-MILNER
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 sep 2019 18:45

De onderhoudsbijdrage is niet alles omvattend.
Er is niets geregeld daar omtrend en aangezien de ex ook deze niet correct betaald en dit vaak via de GDW gaat zegt mijn advocaat dat het de moeite niet is om hier weer een zaak voor aan te spannen. De ex kijkt niet om naar haar kinderen en vind het ook niet nodig om ze te komen halen. We hebben geen contact met haar. Officieel ook geen adres van haar dus dat komt er ook nog bij. De GDW gaat naar 3 plaatsen en uiteindelijk komt t geld wel tot hier maar duurt wel een tijd.

Terug naar “Echtscheiding”