Vriend verblijft illegaal.

Daznam
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Vriend verblijft illegaal.

#1 , 09 sep 2019 23:11

Hallo


Een vriend van mij van Pakistaanse afkomst verblijft al 2 tot 3 jaar illegaal in België. Dat vindt ik dus nu erg spijtig want ik ben bang dat ze hem gaan deporteren. (Hij gaat wel naar secundair onderwijs samen met mij)

Nu heeft hij ook geen bewijs dat hij geboren is in Pakistan. Hij is nu 19 jaar oud

Hij vluchtte van de taliban met een fake paspoort naar Turkije en van daar naar België.

Hoe kan hij de Belgische nationaliteit krijgen?

Iemand enige ideeën?
Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 sep 2019 09:05

Door asiel aan te vragen

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 10 sep 2019 10:04

en als zijn aanvraag al X aantal keer geweigerd is, dan is de kans om permanent te blijven en de Belgische nationaliteit te krijgen nihil.

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 sep 2019 11:21

2 - 3 jaar illegaliteit . Ik dacht dat illegaliteit en een fake paspoort juridisch niet correct is; en dan op een juridisch forum vragen om op te lossen ??

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 sep 2019 11:48

Hij zal in eerste instantie zijn verblijf moeten regulariseren. Dit betekent onder andere correcte identiteitsstukken voorleggen. Zoals reeds werd voorgesteld, asiel aanvragen en correcte stukken voorleggen.

Nog een zeer belangrijke opmerking. België deporteert niet. Gelieve deze woorden dan ook niet te gebruiken, zeker niet als de persoon in kwestie tegen alle regels zondigt door zich te bedienen van valse stukken, hetgeen trouwens strafbaar is.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”