Nazorg tandarts

Jonesy13
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nazorg tandarts

#1 , 18 jul 2019 14:34

Hallo allemaal!

Een twee maanden geleden liet ik m'n tanden allemaal extracteren om vervolgens een gebitsprothese te plaatsen.
In het begin zei de tandarts me dat het totaalplaatje 1500 € all-in ging kosten.
Dus voor de procedure plaats ging vinden betaalde ik de 1500€ en leek alles me afgehandeld.
Normaalgezien is bij een tandprothese de nazorg 3 maanden gratis, dus de aanpassingen en rebasingen die dan nog moeten uitgevoerd worden zijn "gratis" en zitten in de prijs van 1500€.

Nu 2 maanden later moet er nog een laatste rebasing gebeuren dus d.w.z. dat de tandprothese nu een laatste keer aangepast wordt aan het genezen en ontzonken tandvlees.

Maar nu vraagt die mij plots 320€ extra voor die rebasing, terwijl dit eigenlijk al in de prijs inbegrepen was en in de 3 maand nazorg valt.
Kan dit zomaar, vraag ik me af?

Het probleem is, dit is enkel mondeling afgesproken en ter goeder trouw volgde ik met vertrouwen de tandarts die me eindelijk terug ging helpen aan een mooie glimlach..
Toen ik vroeg om een bewijs van betaling bij de 1500€ vertelde ie me dat dit niet nodig was aangezien ik van de mutualiteit toch niks kon terugvorderen...

Kan ik hier iets aan doen, ben ik verplicht om die extra 320 € te betalen dat ie me nu vraagt?

Snelle antwoorden worden ten zeerste geapprecieerd want ik moet morgen m'n gebit gaan afhalen 😁

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mvg,
Jonesy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jul 2019 19:47

Jonesy13 schrijft.

>Maar nu vraagt die mij plots 320€ extra voor die rebasing, terwijl dit eigenlijk al in de prijs inbegrepen was en in de 3 maand nazorg valt.
Kan dit zomaar, vraag ik me af?


Typerend voor zorgverleners.

En dan nu de eigenlijke boodschap.
Neen, in principe kan dit zomaar niet.

Jonesy13 schrijft:

>Het probleem is, dit is enkel mondeling afgesproken en ter goeder trouw volgde ik met vertrouwen de tandarts die me eindelijk terug ging helpen aan een mooie glimlach..

Zorgverleners te goeder trouw? Schending van artikel 1134, lid 3 B.W. is bij die mannen/vrouwen schering en inslag.

Jonesy13 schrijft:

>Toen ik vroeg om een bewijs van betaling bij de 1500€ vertelde ie me dat dit niet nodig was aangezien ik van de mutualiteit toch niks kon terugvorderen...

Zeg tegen die charletang dat hij op grond van artikel 8, paragraaf 2 en 3 Wet Patiëntenrechten en artikel VI.89, par. 1 Wetboek Economisch Recht verplicht is u een bewijsstuk af te geven als u er om verzoekt.

Weiger te betalen als hij niet het correct bedrag (1500 euro) op het bewijsstuk wilt vermelden. De bewijslast dat hij/zij u correct heeft geïnformeerd ligt bij de informatieplichtige, lees: op de zorgverlener.
Laatst gewijzigd door The Oscars op 18 jul 2019 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.
.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 18 jul 2019 19:48

Contant betaald of per overschrijving?

Reclame

Terug naar “Medische Fouten”