Opeenvolgende arbeidsovereenkomsten onder cao32 bis en opzegtermijn

Chocolat
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opeenvolgende arbeidsovereenkomsten onder cao32 bis en opzegtermijn

#1 , 12 feb 2020 10:38

Context
2 bedrijven , hoger kader , overname inclusief mezelf als werknemer onder cao 32 bis
Datum 27/08/2012 eerste contract
Datum 10/2018 overname met nieuwe ondertekende overeenkomst maar en volledige overname van anciënniteit

Vraag : bij opzeg vandaag , wordt de volledige duur van anciënniteit meegenomen dat is zeker, maar val ik onder
Optie A : oude wetgeving en dus opzeg 3m plus 21 weken in dienst zogezegd sinds 2012
Of optie B : gezien nieuwe ondertekend e overeenkomst 2018 met overname anciënniteit weliswaar ,maar onder wetgeving van contracten na 2014 en dus opzegtermijn slechts van 24 weken ?

Optie B lijkt me bizar want dan zijn mijn rechten niet gewaarborgd vanuit cao32 Jos maar toch twijfel...
Met dank voor uw snelle reactie .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 13 feb 2020 18:03

Bij de uitvoering van CAO32bis dient er geen nieuwe arbeidsovereenkomst getekend te worden, en wordt de bestaande verder gezet.

Hierdoor doet bij mij het vermoeden rijzen dat u een nieuwe AO getekend heb, met behoud van anciënniteit, wat een weerslag biedt op de verloning en mogelijks andere zaken die u opgebouwd had, maar dat het toch een nieuwe AO is.
In dat geval is optie B van toepassing.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 feb 2020 10:54

maar dat het toch een nieuwe AO is. In dat geval is optie B van toepassing.
kijk eens naar artikel 51 wet van 5/12/1968 daar is de hierarchie vastgelegd van de arbeidsregelgeving
de bepalingen van een bekrachtigde cao primeren op de bepalingen in een arbeidsovereenkomst

optie b zou enkel kunnen indien er minstens 1 dag zit tussen de 2 arbeidsovereenkomsten of een afstand van je rechten hebt gedaan door middel van een dading, is dit niet gedaan telt de indienstname van de eerste arbeidsovereenkomst
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”