In ziekte, en werkgever wil toch een onderling akkoord

Marijkedb91
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

In ziekte, en werkgever wil toch een onderling akkoord

#1 , 03 feb 2020 13:51

Hoi

Ik ben in dienst tot 18/02/2020 (bepaalde duur contract).
Ik heb op maandag 27/01 vernomen dat mijn bepaalde duur contract niet verlengd wordt.
Hierbij heb ik gezegd om een onderling akkoord, maar moest toen zelf contact opnemen met de personeelsdienst van de werkgever.
Maar heb dit niet gedaan, want wou mijn werkdagen nog uitdoen.
Nu op 03/02 moest ik werken, maar deze nacht slecht geslapen en voelde me niet oké.
Ik ben langs de huisarts geweest, en ze heeft me thuis geschreven tot 16/02. Dat is bijna tegen de einddatum van mijn contract.
Nu ik gaf door aan de werkgever dat ik in ziekte ben.
Nu gelijk komen ze wel af met een onderling akkoord.
Maar ik ben nu in ziekte en dan komen ze ermee af.
Ps ik ben echt wel niet goed op de moment.
Ik heb aan de huisarts niet gevraagd om te zo lang thuis te schrijven, maar ze stond erop.

Wat nu?
Toch het akkoord aanvaarden?
Of zou ik gewoon mijn ziekte behouden (wat ook effectief is!)
Ik wou het de 27ste nog wel die onderling akkoord maar achteraf toch gezegd dat ik die dageb nog wou uitwerken.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 03 feb 2020 22:10

Oppassen met onderling akkoord; u brengt uw werkloosheidsvergoedingen in gevaar.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Marijkedb91
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 feb 2020 13:51

Ja nee tuurlijk wil ik dit niet meer tekenen. Ik ben nu in ziekte verlof tot bijna einde werk datum.
Maar wou eens polsen of ik hierdoor geen problemen ga krijgen omdat ik dat toen wel gevraagd had.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”