Onderling akkoord of ontslag met Dringende reden, wat is wijs?

kirri0008
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onderling akkoord of ontslag met Dringende reden, wat is wijs?

#1 , 22 jan 2020 19:17

Dus ik heb na 2 jaar werken even een moeilijke periode achter de rug, in deze periode ben ik een aantal keer afwezig geweest, en telkens een mail gestuurd voor mijn shift begon maar niet telkens gebeld naar mijn werkgever ( wat wel bedrijf regels zijn ). ik was altijd wettig afwezig. hiervoor werd ik ontslaan met een opzeg van 3 maanden. Dit trof me weer zwaar, waardoor ik terug een tijd niet kwam werken en 1 keer onwettig afwezig was,ook weer telkens voor mijn shift een mail gestuurd. ik reageerde ook niet frequent op de telefoons/mails van mijn werkgever. dus nu stelde ze me voor, ontslag met dringende reden of een onderling akkoord van stopzetting van onze samenwerking. ik heb er nu 2,5 jaar parttime 3/5 gewerkt. Het lijkt me logisch dat een onderling akkoord minder ernstig is, maar ik vind zeer conflicterende info op het internet terug. zoals 4 weken tot 52 weken geen uitkering bij onderling akkoord, en 4 weken tot 26 weken geen uitkering bij dringend ontslag. welke keuze kan ik best nemen ?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding