niet nakomen mondeling akkoord contract

Nathalielecluyse
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

niet nakomen mondeling akkoord contract

#1 , 28 dec 2019 11:57

Goeiemiddag,

ik heb volgende situatie
bij mijn vorige werkgever werd ik begin okober ontslagen (bedrijf gaat in vereffening)
een andere werkgever beloofd mij in dienst te nemen. na mondelinge overeenkomst biedt hij mij dezelfde voorwaarden als mijn vorige job (loon + bedrijfswagen)
ik ga akkoord en om mijzelf wat in te werken doe ik al wat werk van thuis uit. Facturen opmaken, ... . ik werd ook constant door hem gebeld. om zaken over het werk te bespreken (liep soms de spuigaten uit (weekends, avonden). heb dit verschillende keren aangebracht dat dit niet de bedoeling was. hij was zelfs kwaad omdat ik niet altijd beschikbaar was !
2 maanden heeft hij mij beloofd om mij al een telefoon + laptop te geven zodat het werken van thuis makkelijker zou zijn. telkens paste het niet om naar mij te komen om deze zaken af te geven.
eerst was er een afspraak om het contract te starten op 2/12. dit is niet doorgegaan, dan werd vastgelegd om het te laten starten op 1/1/2020.
ik heb vele keren gevraagd om mijn contract te tekenen (staat ook op berichten), maar telkens was er van zijn kant een uitvlucht om niet te kunnen langskomen of door te sturen.
na de vele loze beloftes heb ik besloten om toch elders aan de slag te gaan.
Maar wat met het werk dat ik de voorbije maanden heb verricht? waarvoor hij mij vele keren beloofd heeft te vergoeden.
tot op vandaag heb ik niets gekregen, maar heb ik wel heel veel uren werk voor hem gedaan.
kan hier iets gedaan worden?
ik heb alle werk op mijn laptop en tevens op berichten naar hem toe. dus ik kan genoeg bewijzen dat ik wel degelijk al 2 maanden voor zijn bedrijf aan het werk ben.
alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding