ze willen ontslagen

interessante
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

ze willen ontslagen

#1 , 14 dec 2019 01:38

ik ben 5 jaar aan het werk. en laatste jaar zijn ze echt smoesjes aan het verzinnen om mij helemaal gek te maken. ik presteer goed en haal mijn deadlines. nu heb ik een dossier gevonden waar letterlijk in staat dat ik ontslagen zal worden. hierin staan ook resultaten van andere collega''s die het slechter doen. maar toch zal ik buitenvliegen...kan ik een rechtzaak winnen als ik bewijzen laat zien dat anderen dan ook per direct zouden ontslagen moeten worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 dec 2019 08:50

Nooit kan je dit winnen, een werknemer heeft het recht om ieder werknemer te ontslaan omdat je bv niet past in de groep !
De werkgever is wel verplicht om de regels te volgen voor ontslag of verbreking van het contract .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 14 dec 2019 10:15

Zelfs al zou je dit winnen, je zou binnen de kortst mogelijke tijd weer aan de deur vliegen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 dec 2019 10:42

kan ik een rechtzaak winnen als ik bewijzen laat zien dat anderen dan ook per direct zouden ontslagen moeten worden?
een veroordeling winnen wegens diefstal

de werkgever kan dit als bewijs gebruiken tegen u, jij die onrechtmatig in het bezit van het bewijsmateriaal is gekomen niet
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

interessante
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 dec 2019 12:39

kan ik een rechtzaak winnen als ik bewijzen laat zien dat anderen dan ook per direct zouden ontslagen moeten worden?
een veroordeling winnen wegens diefstal

de werkgever kan dit als bewijs gebruiken tegen u, jij die onrechtmatig in het bezit van het bewijsmateriaal is gekomen niet
dit is hun fout toch? open en direct zijn.. ze gaan onrechtmatig te werk.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 14 dec 2019 13:29

dit is hun fout toch? open en direct zijn.. ze gaan onrechtmatig te werk.
Achterbaks misschien , en vanuit uw optiek onrechtvaardig, maar dat wil niet zeggen dat het onrechtmatig is (of zal gebeuren, want u bent nog niet ontslagen)

De manier waarop u aan dit document gekomen bent, kan een misdrijf zijn.
Dus uitkijken wat u daarmee doet, of over zegt.
U kan het misschien wel eenvoudiger gaan maken voor uw werkgever...

interessante
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 dec 2019 14:41

dit is hun fout toch? open en direct zijn.. ze gaan onrechtmatig te werk.
Achterbaks misschien , en vanuit uw optiek onrechtvaardig, maar dat wil niet zeggen dat het onrechtmatig is (of zal gebeuren, want u bent nog niet ontslagen)

De manier waarop u aan dit document gekomen bent, kan een misdrijf zijn.
Dus uitkijken wat u daarmee doet, of over zegt.
U kan het misschien wel eenvoudiger gaan maken voor uw werkgever...

dat is wel zo, maar als ze mij ontslagen omwille van resultaten dan moeten er nog volgen..in het document stond ook in dat ze iets gaan verzinnen om mij sneller te ontslaan..ik weet het niet meer..want ze glimlachen nog naar mij en doen schijnheilig.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 dec 2019 15:01

Mijn inzien ligt de bevoegdheid om iemand al dan niet te ontslaan nog altijd bij de werkgever en niet bij de werknemer. De werknemer kan uiteraard altijd zelf ontslag nemen en de gevolgen hiervan dragen. Indien het ontslag uitgaat van de werkgever zijn er wettelijke voorziene procedures voorzien. U gaat sowieso van foute premissen uit. En op welke elementen/argumenten gaat u uw rechtszaak opbouwen? Als ik uw Topic herlees kan ik enkel maar concluderen dat uw basis eerder drijfzand is. U bent nog niet ontslagen, maar als u zulke mentaliteit blijft aanhouden maakt u het zichzelf toch wel heel moeilijk.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 dec 2019 15:04

Een werkgever is niet verplicht aan u commentaar te geven waarom die anderen niet ontslagen worden, hij kan daar reden voor hebben waar u geen zaken mee geeft .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#10 , 15 dec 2019 12:28

Als ik uw Topic herlees kan ik enkel maar concluderen dat uw basis eerder drijfzand is. U bent nog niet ontslagen, maar als u zulke mentaliteit blijft aanhouden maakt u het zichzelf toch wel heel moeilijk.
En loopt u het risico op ontslag om dringende redenen, met alle gevolgen vandien.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”