Berekening sollicitatieverlof

Anickifur
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Berekening sollicitatieverlof

#1 , 04 sep 2019 15:35

Beste,

Ik ben ingeschreven als bediende voor 28 uur per week. 4 dagen van 7 uur.
Op hoeveel sollicitatieverlof heb ik recht?
Ik kan enkel vinden in geval van fulltime. Ik heb ook schrik dat mijn werkgever dit niet wil toestaan omdat ik maar 3 weken opzegperiode heb.
Ik wil bij het indienen van mijn ontslag meteen op papier zetten wanneer ik dit kan opnemen.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 sep 2019 15:51

art:41 § 1. Tijdens de opzeggingstermijn mag de werknemer, binnen de grenzen bepaald in de paragrafen 2 tot 4, met behoud van loon van het werk wegblijven om een nieuwe dienstbetrekking te zoeken.

§ 2. Tijdens de laatste zesentwintig weken van de opzeggingstermijn mag de werknemer van dit recht om van het werk afwezig te zijn een- of tweemaal per week gebruik maken mits de duur van deze afwezigheid in totaal niet meer dan een arbeidsdag per week bedraagt. Tijdens de voorafgaande periode mag hij slechts één halve dag per week afwezig zijn.

§ 4. De bepalingen van de paragrafen 2 en 3 zijn van toepassing op de deeltijds tewerkgestelde werknemer, evenwel in verhouding tot de duur van zijn arbeidsprestaties.]
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 05 sep 2019 22:09

Ik kom op 5 uur en 36 minuten recht per dag.
Dus als u kunt overeenkomen met de werkgever om die 1u24 te spreiden over de 3 andere dagen, indien mogelijk, kunt u 1 dag per week opnemen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”