met onderlinge toestemming ontslagdatum vervroegen

geradijn
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

met onderlinge toestemming ontslagdatum vervroegen

#1 , 28 aug 2019 10:26

Vraag is : Mijn opzegperiode loopt en dit nog voor 1 jaar. Nu is mijn vraag of mijn werkgever en ik een nieuwe ontslagbrief kunnen opstellen met vervroegde ingangsdatum zodat we op deze manier de opzegperiode kunnen stopzetten. Dus zodanig terugtellen tot we de samenwerking willen stopzetten.
Dan is het voor mijn werkgever financieel beter en dan komt mijn vervroegd pensioen niet in het gedrang.
Kan dit? Het is tenslotte toch een overeenkomst tussen 2 partijen of zie ik het verkeerd. Bedankt alvast

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 aug 2019 12:59

Vraag is : Mijn opzegperiode loopt en dit nog voor 1 jaar. Nu is mijn vraag of mijn werkgever en ik een nieuwe ontslagbrief kunnen opstellen met vervroegde ingangsdatum zodat we op deze manier de opzegperiode kunnen stopzetten. Dus zodanig terugtellen tot we de samenwerking willen stopzetten.
Dan is het voor mijn werkgever financieel beter en dan komt mijn vervroegd pensioen niet in het gedrang.
Kan dit? Het is tenslotte toch een overeenkomst tussen 2 partijen of zie ik het verkeerd. Bedankt alvast
om welk type van vervroegd pensioen gaat het?
als de rva er voor een deel in tussenkomt, kan je dit deel mogelijk verliezen, alsook mogelijk je eindejaarspremie en andere rechten
daarom best eens tot bij de juridische dienst van je vakbond gaan
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

geradijn
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 aug 2019 14:07

Vervroegd pensioen na 42 jaar werken. Wordt ontslagbrief altijd onmiddellijk naar RVA gestuurd?

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 aug 2019 14:42

Gaat het hier om een rustpensioen dan wel om een SWT?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

jefke007
Berichten: 1812

#5 , 29 aug 2019 07:58

Het de indruk dat men hier de aanvangsdatum van de opzeg, wil ANTIDATEREN

Dit kan niet, moet altijd aangetekend, en poststempel is bewijs van datum
Dat is schriftvervalsing, is strafbaar


"mijn werkgever en ik een nieuwe ontslagbrief kunnen opstellen met vervroegde ingangsdatum "

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 aug 2019 14:06

Jefke, het gaat om de einddatum. Wij kunnen geen fatsoenlijk antwoord geven vooraleer TS duidelijkheid heeft geschapen of het om een rustpensioen dan wel om een SWT gaat.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”