inhoud aangetekende opzegbrief gewijzigd

myclaese66
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

inhoud aangetekende opzegbrief gewijzigd

#1 , 26 aug 2019 11:25

Hallo, ik heb 2 weken geleden een aangetekend schrijven ontvangen van mijn werkgever om de bestaande arbeidsovereenkomst te beëindigen met ingang van 12 september 2019 met een opzeggingstermijn van 8 weken. 1) die brief had een verkeerd huisnummer (83 ipv 83A) en werd bij de buren aangeboden maar dat huis staat te huur, dus daar woont niemand ; de zaakvoeder heeft mij dan een getekende kopie gegeven en mij aangeraden om met het betaalbewijs de brief te gaan ophalen in het postkantoor. Dat is gelukt en ik heb de brief dus ontvangen. 2) in die brief stond weliswaar een 'verkeerde' startdatum - 12 sept ipv 12 aug ; de zaakvoerder had zich vergist. Nu heeft de zaakvoerder mij intussen een nieuwe opzegbrief gestuurd, met het correcte adres, maar de inhoud is nu gewijzigd en de startdatum is nu 26 aug ipv 12 sep. Kan dat zomaar ? Ondertekend en aangetekend is toch geldend - mogen de voorwaarden dan zomaar ineens gewijzigd worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 aug 2019 11:40

Een opzeg brief uitgaande van de werkgever MOET ALTIJD aangetekend zijn !

En alleen deze brief zal geldig zijn bij een conflict
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3794

#3 , 26 aug 2019 16:02

Dus in de eerste brief stond er 12 september als ingangsdatum?
Dan is dat op zich geldig...
Aangezien een opzeg moet beginnen op een maandag, zou deze datum echter niet kunnen.
Dit noemt met een materiële vergissing, en de rechtsspraak is dan dat deze ingaat op de eerstvolgende correcte datum (arbh. Brussel, 06.01.1981).

Dus: uw opzeg gaat in vanaf maandag 16 september.


Een tweede opzeg geven is nietig, dus die tweede brief is ongeldig.

Ik zou een aangetekende brief terugsturen (in geval van opzeggingen en dergelijke altijd zo werken), en daarin de ontvangst van de eerste brief bevestigen.
Melden dat 12 september geen geldige startdatum is, en verwijzen naar de rechtszaak die ik hierboven aanhaalde, en u hierdoor kunt opmaken dat de startdatum 16 september is.
Haal ook netjes aan dat enkel de eerste opzeggingsbrief geldig is, en de tweede dus nietig is.

Dit tenzij u liever die 3 weken eerder zou vertrekken, dan zou ik nog steeds een aangetekende brief sturen, en daarin de tweede opzeg bevestigen, en hierbij verklaren dat hierdoor de eerste brief van de werkgever vervalt.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”