Contractbreuk

apollonia
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Contractbreuk

#1 , 24 aug 2019 03:36

Beste allen,

Ik heb een vraagje i.v.m. contractbreuk en de vergoeding voor al reeds gereserveerde data. Ik ben een full-time zelfstandige

Ik werkte tot kort voor een marketing agentschap dat een promotie campagne voor een bekend alcoholisch merk voerde. Ik werd ingeschakeld om te degusteren in winkelpunten zoals Carrefour / Delhaize. (Degusteren is het gratis aanbieden van proevertjes met oog op verkoop van een fles dat op dat moment in promotie staat).

Ik heb dit een maand gedaan en was voorzien nog een maand te werken voor dit agentschap (staat zwart op wit op mail). Men vraagt mij ook uitdrukkelijk mijn tijd te reserveren. Ik kreeg plots telefoon om te zeggen dat de samenwerking na een maand stopt omdat ik zogezegd niet aanwezig zou geweest zijn op één van die dagen wat niet klopt (heb hier ook bewijzen van) + door tegenvallende verkoopsresultaten. Hierdoor heb ik tien dagen geen werk meer en heb ik ook ander werk afgezegd.

Mijn beide facturen voor mijn prestaties (incl. de dag dat ik zogezegd niet aanwezig was) zijn volledig betaald. De stopzetting van de samenwerking gebeurde telefonisch en toen ik hun per mail aanschreef kwam hier totaal geen reactie op. Toen ik hun vroeg om bewijzen ook niet. Toen ik vroeg hoe het komt dat mijn job plots afhankelijk was van verkoopsresultaten kreeg ik hier ook geen antwoord op. De verkoopsresultaten vielen tegen omdat het een heel kalme periode is en omdat er soms geen stock aanwezig was. Ze geven ook per SMS toe dat de verkoop in het algemeen tegenvalt.

Kan ik eisen dat dit agentschap mij de tien geannuleerde dagen vergoed of iets van schadevergoeding? De datums zijn per mail samen met de uren doorgestuurd en bevestigd.


Hieronder vindt u de overeenkomst terug:








Dienstverleningscontract


NA HETGEEN VOLGT UITEENGEZET TE HEBBEN: