Concurrentiebeding

WernerK
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Concurrentiebeding

#1 , 06 aug 2019 19:18

Hey allemaal!

Ik werk sinds een jaar of 7 in een groothandel in staal en isolatie. Ik ben er begonnen als verkoper, heb ik 5 jaar gedaan en uiteindelijk manager kunnen worden. Het half jaar heb ik een stapje terug gezet omdat ik even mat minder druk en stress wou en mezelf terug wou orrienteren. Ben terug een paar maanden op de verkoop gegaan om te kijken wat ik eigenlijk wou. Ik zat al zo lang in de firma, wou niet direct weg.

Nu heb ik een andere uitdaging gevonden, ik heb denk ik terug die drive nodig en de kans om me terug te bewijzen. Waar ik naartoe ga is een grote concurrent waarbij ik me sowieso verbeter in een leiding gevende functie met goede voorwaarden...

Echter heb ik mijn contract niet meer, weet niet of er een concurrentiebeding in staat en durfde het mijn baas ook kiet te vragen omdat hij dan zou weten dat ik misschien zou willen vertrekken. Ontslag is dan niet ver af en als je nog niets hebt, best een enge gedachte.

In elk geval, ik vermoed dat dit niet in mijn standaard contract stond, ben aangenomen als verkoper aan de desk...dan zit er volgens mij geen concurrentiebeding standaard.

In elk geval, ik kan jullie inderdaad niet veel info geven maar stel worst case... Wat kan er gebeuren? Ik kan me voorstellen dat mijn baas bang is dat ik klanten die ik ken ga aanschrijven. Is er iets dat ik kan doen of er tegen in kan brengen? Ik wil gewoon in een bedrijf werken met een open cultuur, waar ze wat vriendelijker omgaan met personeel en omdat ik enkel mijn sector ken, ga ik natuurlijk ook in mijn sector te werk

Jullie gedacht? Ik geef volgende week mijn ontslag, zijn mijn slapeloze nachten terecht?

Groeten, Werner

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding