Opzegtermijn onderling verkorten

VdB.S
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzegtermijn onderling verkorten

#1 , 10 jul 2019 15:48

Ik ben recent ontslagen door mijn werkgever en zit momenteel in mijn opzegperiode. Deze duurt (wettelijk gezien) 10 weken.
Maar ik vraag mij af of het mag om samen met mijn werkgever overeen te komen dat deze opzegtermijn korter duurt (bijvoorbeeld 8weken) én dat hij mij NIET hoeft uit te betalen.
Ik vind zéér veel informatie over het overeenkomen van het beëindigen van het contract of de opzegvergoeding etc, maar dit vind ik precies nergens terug.
Ik snap volledig dat hij mij niet onmiddellijk wil buiten zetten want dan moet hij die opzegvergoeding betalen (terwijl ik dan puur theoretisch gezien dan op mijn lui gat kan zitten) maar kunnen we hier dan niet onderuit? Als we dit netjes samen overeen komen.
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jul 2019 15:55

Dit kan perfect.

Je kan met je werkgever onderhandelen en overeenkomen en dan is er geen probleem .

EN
Er is ook de mogelijkheid om een tegen ontslag te geven als werknemer en dan is de voor opzeg veel kleiner .

Maar zou toch met de werkgever eerst praten .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2019 21:31

maar kunnen we hier dan niet onderuit?
tegenopzeg
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”