Ontslag

Mathieu Rutten

Re: Ontslag

#16 , 09 jul 2019 15:33

Ja, dank je wel. Ik vrees echter dat hier toch wel meer speelt gezien de werkgever zo een drastische maatregel neemt. Ik denk dan ook dat er reeds meerdere waarschuwingen zijn geweest. Het is echter enkel de topicstarter die de ware toedracht kan geven. Zoals ik reeds zei, hij kan best zo vlug mogelijk contact opnemen met zijn vakbond, want anders vrees ik voor zijn rechten op werkloosheid enz....

Er is ook nog geen antwoord op mijn vraag:

Werd het ontslag omwille van dringende redenen inmiddels betekend via aangetekende zending of via deurwaarder? Mogelijk was de mail vooral bedoeld om de werknemer in kennis te stellen van zijn ontslag om dringende reden en dat hij het materiaal van de werkgever moest ter beschikking houden zodat de deurwaarder dit kon afhalen. Wij kennen immers de inhoud van de mail niet. Mogelijk heeft de werkgever het ontslag inmiddels wel procedureel correct betekend. Wij hebben ook geen kennis van de ernst der feiten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 09 jul 2019 15:42

Mathieu ik heb gans in het begin geschreven dat een deurwaarder 24/24 en 7/7 kan optreden als er strafbare feiten zijn gebeurt, en dan kan de deurwaarder met politie ook op zondag optreden

Maar zoals je schrijft wat is er gebeurt ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mathieu Rutten

#18 , 09 jul 2019 15:48

Lowie,

Mathieu ik heb gans in het begin geschreven dat een deurwaarder 24/24 en 7/7 kan optreden als er strafbare feiten zijn gebeurt, en dan kan de deurwaarder met politie ook op zondag optreden
Het is precies hierom dat ik de vraag stelde en vooral opnieuw de vraag aan betrokkene stelde. Ontslag om dringende reden wordt immers niet zomaar gegeven om dat de gevolgen financieel zwaar kunnen uitvallen.

Zoals in zovele topics wordt vaak niet alles verteld of de stelling naar eigen had gezet.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”