bank "gelezen en goedgekeurd" vervalst

professionalgamer
Topic Starter
Berichten: 117

bank "gelezen en goedgekeurd" vervalst

#1 , 12 mei 2014 16:42

Beste,

Mijn schoonouders hebben vroeger een lening bij de bank afgesloten voor een tienduizend euro om een wagen te kopen, en wat andere zaken.
Mijn vrouw had ervoor gezorgd dat er een levensverzekering bij de lening zat.
De vader is door ziekte en handicap erg achteruit gegaan. Werkloos en op ziekenkas. De moeder is fysiek in orde maar is slechts tot jonge leeftijd naar school geweest.

Een aantal jaar later is de zus van mijn vrouw met de papa naar de bank geweest.
De lening is aangepast. Blijbkaar nu plots het dubbele geleend. De levensverzekering is weg.
Niet veel later overlijdt de vader en de bank klopt nu aan bij de erfgenamen.

De man heeft het contract getekend, maar het geschrift van gelezen en goedkgekeurd is duidelijk niet van hem. Zeer mooi geschreven.
Zijn handtekening klopt wel.
De moeder heeft later het contract ook moeten tekenen; maar was niet echt op de hoogte van de inhoud (zegt ze).

Wij stellen nu vast dat het geschrift gelezen en goedgekeurd niet van de vader is.
De moeder zei ook dat haar nooit uitgelegd was wat ze exact moest tekenen.
Ze sprak over ge moet langskomen, hier teken dat en het is in orde.

Kunnen wij hieraan iets doen?
De vroegere lening had een levensverzekering? De bank verdubbeld het geleende bedrag aan mensen die al moeite hadden met rond te komen. Omdat de man niet goed kan schrijven heeft de bank vermoedelijk gewoon alles ingevuld en heeft hij enkel zijn krabbel gezet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 12 mei 2014 17:03

Hoe lang geleden en
Hoe denkt u dat te bewijzen?

professionalgamer
Topic Starter
Berichten: 117

#3 , 12 mei 2014 20:13

Een jaar geleden ongeveer hebben ze het contract getekend.

Het gedeelte "gelezen en goedgekeurd" zou een 10/10 krijgen voor schoon schrift.
De vader kon nauwelijks leesbaar schrijven door z'n ziekte en handicap.

Dat ze de voorwaarden niet gezegd hebben kan ik moeilijk bewijzen.
Mijn vrouw was er toen niet bij.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38617

#4 , 12 mei 2014 20:58

Wat zegt de zus die er bij was?
Gezien vader overleden is kan een schriftproef nog moeilijk uitgevoerd worden.
Dus qua bewijsvoering wel moeilijk alhoewel niet onmogelijk.
Alleen van wanneer dateren de feiten al?
Moeder heeft ook getekend en daar zal ook de tekst gelezen en goedgekeurd bijstaan.

Terug naar “Archief”