bankrekening -" stopgezet" - bewijs kwijt-discussie met bank

professionalgamer
Topic Starter
Berichten: 117

bankrekening -" stopgezet" - bewijs kwijt-discussie met bank

#1 , 07 mei 2014 10:42

Besten,

Jaren geleden (ongeveer 12 jaar geleden) heeft mijn vrouw haar rekening stopgezet bij een bank. Nu kregen wij een melding dat zij nog steeds een rekening heeft open staan en dat we de bank een bedrag moeten betalen. Indien we dit niet betalen sturen ze een deurwaarder.

Mijn vrouw weet zeker dat ze deze rekening heeft stopgezet, maar kan door het vele verhuizen dit bewijs niet terugvinden. Wij zijn van mening dat de bank in fout is en het niet correct hebben afgesloten. Ook vinden wij het vreemd dat ze dit zolang niet gemeld hebben.

Wij overwegen om een klacht in te dienen bij de ombudsman en zoeken verder naar het bewijs. Zijn er andere stappen die wij kunnen ondernemen?
Laatst gewijzigd door professionalgamer op 08 mei 2014 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#2 , 07 mei 2014 14:43

Eerst eens ernstig met de bank praten; per aangetekende brief uw argumentatie uiteenzetten (bevestigen) en dan pas, indien u geen genoegdoening hebt gekregen, naar de ombudsman stappen. Dan pas zal deze uw klacht in ontvangst nemen en de zaak onderzoeken.
Maak wel de bank duidelijk dat u "het hierbij niet zult laten" en zelfs er de nodige ruchtbaarheid aan geven ( Test-Aankoop ).

basejumper
Berichten: 4668
Locatie: Diest

#3 , 07 mei 2014 20:05

Even correct zijn. Ofwel is de rekening opgezegd én aangezuiverd, ofwel is dat niet het geval en moet dat vooralsnog gebeuren. Dreigen met Test Aankoop is geen werkwijze indien er geen feitelijke bewijzen zijn dat die rekening effectief werd afgesloten. Zo simpel werkt het niet.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 07 mei 2014 20:35

[quote="professionalgamer" ..... en zoeken verder naar het bewijs. [/quote]

Goed begin. Doen, en daarna verder kijken.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

professionalgamer
Topic Starter
Berichten: 117

#5 , 08 mei 2014 10:39

Even correct zijn. Ofwel is de rekening opgezegd én aangezuiverd, ofwel is dat niet het geval en moet dat vooralsnog gebeuren. Dreigen met Test Aankoop is geen werkwijze indien er geen feitelijke bewijzen zijn dat die rekening effectief werd afgesloten. Zo simpel werkt het niet.
Blijkbaar is het in 2002 al afgesloten door mijn vrouw. Nu 12 jaar later krijgen wij een bericht dat we moeten betalen. Het bewijs vindt ze niet meer terug.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 08 mei 2014 11:50

Je moet natuurlijk kunnen bewijzen wat je beweert. Mss heeft je vrouw wel naar de bank gegaan en gezegd (in een discussie): "als het zo zit, sluit die rekening dan maar af". Daarmee is ze echter nog altijd niet afgesloten.

professionalgamer
Topic Starter
Berichten: 117

#7 , 08 mei 2014 11:51

Je moet natuurlijk kunnen bewijzen wat je beweert. Mss heeft je vrouw wel naar de bank gegaan en gezegd (in een discussie): "als het zo zit, sluit die rekening dan maar af". Daarmee is ze echter nog altijd niet afgesloten.
ze heef tpapieren meegekregen dat het afgesloten was. Door omstandigheden zijn deze papieren verloren gegaan. Indien er niks anders opzit zal ik het wel betalen. maar als ik ze legaal kan terugpakken ooit laat ik het niet!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 08 mei 2014 12:02

papieren meegekregen dat het afgesloten was, of papieren meegekregen voor de afsluiting te regelen, die nog door jou moesten getekend worden?

(ik ben even advocaat van de duivel aan het spelen, hé)

professionalgamer
Topic Starter
Berichten: 117

#9 , 08 mei 2014 15:21

Ze zegt dat ze papieren heeft waarop het afgesloten was. Echter zijn deze papieren verloren geraakt. deelvan haar vroeger huis is afgebrand dus het is u woord tegen woord. Ik neem aan dat er niks anders opzit dan te betalen indien ze geen overeenkomst willen sluiten.

mava105
Berichten: 22328
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 08 mei 2014 15:47

Het kan toch niet over een groot bedrag gaan, als het alleen maar kosten zijn voor het beheer van de rekening? .
Heb je al nagezien of er misschien nog geld op de rekening staat?

Terug naar “Archief”