facturen

jayjay9
Topic Starter
Berichten: 11

facturen

#1 , 03 mei 2014 14:14

Ik heb een tijdje samen gewoond met een vriend, de facturen van elektriciteit, water en internet heeft hij via zijn bankkaart betaald en ik heb dit steeds contant aan hem teruggegeven.
we zijn beide verhuisd omdat er een ruzie tussen ons ontstaan is.
nu beweerd hij dat ik deze facturen niet betaald heb (wat ik dus wel gedaan heb). en als ik hem geen geld geef dreigt hij er een proces van te maken.
wat kan ik nu doen? ben ik in mijn recht? ik heb namelijk geen bewijzen dat ik deze facturen contant aan hem betaald heb..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 03 mei 2014 14:18

Als die energiecontracten op uw ex-vriend zijn naam stonden heeft hij geen poot om op te staan, tenzij u een schriftelijke belofte hebt gedaan om de helft daarvan te betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

jayjay9
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 03 mei 2014 14:21

de contracten stonden wel op beide namen, maar hij heeft ze steeds betaald en ik heb het geld hem contant teruggegeven

Reclame

jayjay9
Topic Starter
Berichten: 11

#4 , 03 mei 2014 14:42

Als die energiecontracten op uw ex-vriend zijn naam stonden heeft hij geen poot om op te staan, tenzij u een schriftelijke belofte hebt gedaan om de helft daarvan te betalen.
de contracten stonden wel op beide namen, maar hij heeft ze steeds betaald en ik heb het geld hem contant teruggegeven

LeenW
Berichten: 12872

#5 , 03 mei 2014 15:21

Kunt u op de een of andere manier deze overeenkomst tussen u en uw ex bewijzen?

jayjay9
Topic Starter
Berichten: 11

#6 , 03 mei 2014 15:35

Kunt u op de een of andere manier deze overeenkomst tussen u en uw ex bewijzen?
Welke overeenkomst? bedoelt u dat ik hem contant betaalde? neen, daar is geen enkel bewijs van dat is net het probleem.
Dus aangezien wij nu ruzie hebben probeert hij mij dit bedrag opnieuw te laten betalen.

Sirkii
Berichten: 5426

#7 , 03 mei 2014 20:27

Laat hem maar dreigen. Je moet géén jurist zijn om te zien dat zoiets "tergend en roekeloos" is (maw onredelijk). Gewoon negeren en als hij niet stopt klacht neerleggen wegens stalking.

jayjay9
Topic Starter
Berichten: 11

#8 , 04 mei 2014 15:48

Laat hem maar dreigen. Je moet géén jurist zijn om te zien dat zoiets "tergend en roekeloos" is (maw onredelijk). Gewoon negeren en als hij niet stopt klacht neerleggen wegens stalking.

Ja aan aangifte wegens stalking had ik ook al gedacht, maar aangezien ik geen enkele bewijzen heb van al die bedragen die ik contant aan hem betaald heb,had ik toch graag een idee gehad van hoe ik er voorsta als hij er toch mee naar de rechtbank gaat..

Alvast bedankt voor alle reacties.

LeenW
Berichten: 12872

#9 , 04 mei 2014 16:32

Ik zie het persoonlijk minder goed in dan Sirkii. Als hij er echt mee doorgaat, zit je met een probleem.

Franciscus
Berichten: 38617

#10 , 04 mei 2014 16:46

Dit eens goed lezen
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/4 ... 001_AC.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.belgium.be/nl/familie/koppel ... scontract/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/bela ... 6-1624.art" onclick="window.open(this.href);return false;

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#11 , 04 mei 2014 18:14

Ik zie het persoonlijk minder goed in dan Sirkii. Als hij er echt mee doorgaat, zit je met een probleem.
Ik vrees er ook voor.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Archief”