Als particulier auto's doorverkopen met winst

glenn42
Topic Starter
Berichten: 48

Als particulier auto's doorverkopen met winst

#1 , 22 sep 2013 21:11

Mag ik als 17jarige student auto's inkopen in mijn eigen terein en verkopen voor export naar Afrika MET WINST??
kan ik hierdoor problemen krijgen met de belastingsdienst?
ik heb al ongeveer 40auto's doorverkocht en geen enkele papier van overgehouden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
snellemichiel
Berichten: 193

#2 , 22 sep 2013 21:30

Ja, als u de auto's niet in verkeer stelt en geen verzekering voor afsluit. Kan er dus een vermoeden zijn van handelen in auto's.
En als u spreekt over 40 auto's die waarschijnlijk niet in verkeer gesteld zijn, laat staan ingeschreven op een verzekering.
Spreekt men hier dus van een handelsactiviteit als auto handelaar.

De belastingsdienst zal u dus beschouwen als een handelaar en dus een belastingsplichte met alle gevolgen van dien!
Belast op de winst en in u geval oppassen met het kindergeld ook ect...

denlowie
Berichten: 15935
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 sep 2013 22:23

Als het voor afrika is dan bestaan er wel degelijk bewijzen van u en het vrachtschip die dit vervoerd, je zal je toch best eens in orde stellen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Jef 007
Berichten: 737

#4 , 23 sep 2013 09:37

ook zal u wel ergens adverteren, zodat de fiscale diensten u misschien wel weten te vinden++ het aantal auto's dat u reeds te koop aangeboden heeft
Hoogstwaarschijnlijk is de fiscus u reeds aan het opvolgen

LeenW
Berichten: 12938

#5 , 23 sep 2013 09:47

U lijkt mij idd een activiteit als zelfstandige te hebben, zo snel mogelijk in regel stellen dus.

glenn42
Topic Starter
Berichten: 48

#6 , 23 sep 2013 21:58

Als het voor afrika is dan bestaan er wel degelijk bewijzen van u en het vrachtschip die dit vervoerd, je zal je toch best eens in orde stellen !
Ik als persoon a koop auto's en verkoop naar persoon b, vervoer van het voertuig naar de haven doet een vriend van me persoon c met een depaneur op zijn naam, hij houd ook niets bij van papieren dus op papier staan we nergens want persoon b vult het exportpapieren in.

glenn42
Topic Starter
Berichten: 48

#7 , 23 sep 2013 21:59

U lijkt mij idd een activiteit als zelfstandige te hebben, zo snel mogelijk in regel stellen dus.
Hoe te regelen dan? Ben minderjarig zonder bedrijfsbeheer

Franciscus
Berichten: 38723

#8 , 23 sep 2013 22:01

Dan zijn uw ouders nog verantwoordelijk voor u en ook voor uw (handels)activiteiten.

glenn42
Topic Starter
Berichten: 48

#9 , 23 sep 2013 22:44

Dan zijn uw ouders nog verantwoordelijk voor u en ook voor uw (handels)activiteiten.
Wat zal er dan gebeuren als ik belastingsmanne aan het vloer krijg in deze situatie?

LeenW
Berichten: 12938

#10 , 24 sep 2013 09:22

U lijkt mij idd een activiteit als zelfstandige te hebben, zo snel mogelijk in regel stellen dus.
Hoe te regelen dan? Ben minderjarig zonder bedrijfsbeheer
Artikel 4 van het btw-wetboek heeft het over "eenieder", dus dat is geen excuus.

Terug naar “Archief”