Fout aannemer doorgerekent aan klant

Guy077
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Fout aannemer doorgerekent aan klant

#1 , 08 mar 2016 21:45

Wij hebben onze badkamer laten renoveren via een aannemer. Bij het ophangen van het meubilair heeft hij dit niet opgehangen op de voorziene plaatsen zoals afgesproken en zoals het op verschillende schema's (door de aannemer opgemaakt) afgebeeld staat.
Wij hebben gezegd dat we alles geplaatst wilden hebben zoals afgesproken en zoals het op de schema's afgebeeld staat.
De aannemer heeft alles verhangen maar rekent daar nu extra werkuren voor aan.

Wat kunnen wij in deze situatie het beste doen?
Indien hij alles van de eerste keer opgehangen had zoals overeengekomen zou hij geen extra werk gehad hebben dus is het toch niet logisch dat hij dit nu doorrekent aan ons?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12866

#2 , 08 mar 2016 21:49

Inderdaad niet logisch, u kunt best de factuur aangetekend protesteren, maar het niet-betwiste deel al wel betalen.

mjers
Berichten: 1788

#3 , 09 mar 2016 15:34

indien de aannemer betaling eist dan is het aan hem om juridische stappen te ondernemen. Zal hij waarschijnlijk niet doen omdat hij juridisch gezien in het nadeel is.

Reclame

Guy077
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mar 2016 17:22

Het gaat sowieso om een niet zo groot bedrag, dus als het kan doe ik het ook liever zonder juridische stappen anders moet ik nog bijleggen.
Maar het gaat bij mij om het principe, zoals ik al zei, je gaat toch niet opdraaien voor de vergissingen van een ander? En al zeker niet wanneer je schema's hebt waarop staat afgebeeld hoe alles geplaatst zou worden.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Als er nog tips zijn: altijd welkom.

Terug naar “Andere”