Schade aan bumper door borduur

Michael19.82
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schade aan bumper door borduur

#1 , 10 feb 2020 11:37

Vandaag bij naar de bank tegaan wou ik mij parkeren. Maar had niet gezien dat 1 van de borduur veel te hoog uitstak. En heb ik deze geraakt met bumper van mijn wagen. Kan ik de onkosten bij de gemeente halen?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 10 feb 2020 11:45

Neen, maar de gemeente kan de kosten voor eventuele schade aan de borduur wel bij u halen.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 10 feb 2020 12:05

In principe hebt u een verkeersongeval veroorzaakt...en met vluchtmisdrijf wegens berokkenen schade aan overheidspatrimonium.

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 10 feb 2020 12:50

als men een parkeerplaats voorziet en de borduur is veel te hoog en uit het gezichtsveld valt bij het parkeren

kan men dan niet argumenteren dat de wegbeheerder/stad/. . . dit had moeten voorzien bij de aanleg van de parking/borduur?

ik denk gewoon even mee :p

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 10 feb 2020 12:55

Zij hadden dit m.i. inderdaad best kunnen voorzien, vanachter hun buromeubel. Anderzijds zal een normaal vooruitziend chauffeur toch moeten opmerken dat er een hindernis is ?

U schrijft terecht "En heb ik deze geraakt met bumper van mijn wagen." Die bumper is niet omhooggesprongen, u bent er op gereden.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 10 feb 2020 13:49

Vandaag bij naar de bank tegaan wou ik mij parkeren. Maar had niet gezien dat 1 van de borduur veel te hoog uitstak. En heb ik deze geraakt met bumper van mijn wagen. Kan ik de onkosten bij de gemeente halen?
Er is bij mijn weten geen enkele wettelijke bepaling die een maximumhoogte van de borduur oplegt
In het beste geval richtlijnen.

De aanwezigheid van een borduur is ook geen "fout" die u de wegbeheerder kan aanwrijven.

De bedoeling van een borduur is eigenlijk net verhinderen dat er op of over geparkeerd wordt ...

Terug naar “Verkeersongevallen”