betaling van schade kosten aan bedrijfswagen na 12 maanden

JAXX
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

betaling van schade kosten aan bedrijfswagen na 12 maanden

#1 , 28 nov 2019 21:22

Beste,

Ik heb een concrete vraag over een betaling van schade na 12 maanden ,zonder enig reden of bewijs dat ik diegene ben dat deze schade heeft aangericht.

Kort uitgelegd,
ik ben sinds 7 maanden zelfstandige in de bouw , maar werkte 8 maanden geleden nog voor een werkgever alsook in de bouw .
bij deze werkgever kreeg ik als deel van mijn vergoeding een bedrijfswagen :type camionette

ik ben daar in dezelfde periode (winter zware sneeuwval , slechte zichtbaarheid) s'morgens in de sneeuw over een pallet mee gereden die op straat lag , op weg naar de werf .
Er was stoffelijke schade aan de bumper .
deze zat niet meer in de haakjes langs 1 zijde
Ik heb deze ook onmiddellijk gemeld aan mijn toenmalige werkgever.

ik ben een paar dagen later op vraag van mijn baas naar de garage gereden en er werd een offerte opgemaakt voor het plaatsen van een nieuwe bumper .

hier is de baas niet op ingegaan bij de garage vanwege de hoge kosten (+/_ 700 € voor een nieuwe bumper )

We hebben deze dan zelf terug goed kunnen herstellen en de camionette heeft in de tijd dat ik er mee rond reed (5 maanden) geen teken van mankement vertoont ,
nadien heb ik ontslag genomen (vanwege zelfstandige activiteit)
en heeft een andere werknemer van mijn toenmalige werkgever deze wagen als bedrijfsvoertuig verkregen , het voertuig heeft ook geen enkel teken van schade of storing vertoont gedurende nu 6 maanden .

Tot ik afgelopen week een telefoontje krijg van mijn vorige werkgever met de boodschap dat er nu toch plots schade was (na praktisch een jaar !) en dat dit zou komen door mijn aanrijding met die pallet.

hij heeft me nu de factuur gepresenteerd van 2555 € excl. BTW ondanks dat er geen enkel bewijs of reden is van dat ik deze structurele schade zou toegebracht hebben .
ik heb dit ook verteld tegen mijn vorige werkgever , en kreeg als antwoord dat ik de burgerlijke aansprakelijkheid verzekering die ik heb sinds de opstart van mijn eigenzaak , maar moet aanspreken dan zou het mij maar 250 € kosten aan franchise en is de boel opgelost

Kan dit ? ik vindt dit niet enkel vreemd maar zelf zeer verdacht !

Ik hoop snel op een verklarend antwoord .

Met vriendelijke groeten
Van Son M.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 29 nov 2019 05:43

Ruikt naar oplichting , zeker niet op antwoorden , men had de wagen bij inlevering moeten nazien

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 29 nov 2019 08:59

1. u was op het ogenblik van de aanrijding met die pallet nog niet zelfstandig. Uw BA verzekering van uw eigen zaak zal hier nooit in tussen komen
2. Als uw ex-werkgever op geen enkele manier kan aantonen dat u verantwoordelijk bent voor de schade, hoeft u hier ook niet voor te betalen.

Simpel: weigeren ! (als hij je aangetekend verantwoordelijk stelt voor de schade, of als je een factuur krijgt van de garage of zo, antwoord je natuurlijk ook aangetekend).
Laat hem maar naar de rechtbank trekken ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”