Auto ongeluk

Eenongelukje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Auto ongeluk

#1 , 23 sep 2019 10:47

Dag iedereen,

Gisteren een ongeluk had.
Ik was aan het rijden op de autostrade. Het was donker en de lichten waren uit op straat. Opeens was er een harde knal en vloog ik de lucht in. Ik ben naar de pechstrook gegaan en merkte dat er ongeveer 2 km verder politie stond en nog 7 andere wagens. Ik had een platte band en zeer veel schade aan m'n auto.

Toen de agent tot bij mij kwam zei hij dat er iemand zijn lading had verloren en ik zowel de lading als een wiel van een andere auto meehad.

Nu zegt de verzekering dat ze er niet in tussenkomen omdat ik volgens hen zelf de schade heb aangericht.

Ik begrijp niet goed waarom ze dit zeggen aangezien het toch niet mijn schuld is dat iemand anders zijn lading verliest.

Hierbij ook een andere vraag.

Toen ik de takeldienst belde zei de agent dat dit niet mocht omdat ze zelf een takeldienst gingen laten komen die een 24 uren dienst heeft.

Is dit zo, of mag ik dit wel zelf doen?

Alvast bedankt voor de info.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 sep 2019 10:55

U heeft toch deze lading aangereden, natuurlijk moet deze lading niet op de weg liggen.

Dit zal u verzekering moeten oplossen heeft je rechtsbijstand zo ja , onmiddellijk deze verwittigen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

BloodNight
Berichten: 621

#3 , 23 sep 2019 11:01

Is er een proces-verbaal opgesteld of een aanrijdingsformulier?
Normaal gezien is diegene dat de lading heeft verloren verantwoordelijk. De enige reden die ik kan bedenken dat de verzekering moeilijk doet is omdat u "de lading had moeten kunnen zien en kunnen ontwijken". Neem hier geen genoegen mee zou ik zeggen.
Dringend uw rechtsbijstand inschakelen, uw verzekering dient die van de tegenpartij aansprakelijk te stellen.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 23 sep 2019 12:27

Toen de agent tot bij mij kwam zei hij dat er iemand zijn lading had verloren en ik zowel de lading als een wiel van een andere auto meehad.
Heeft de agent uw gegevens dan niet genoteerd, bij op PV vh ongeval gezet ?

Heeft u dat PV (nummer) gekregen ?
Al is het waarschijnlijk nog wat/veel te snel om al PV te hebben, als ongeval pas gebeurd is.
Kan màànden duren voor je PV(nummer) hebt ...
Nu zegt de verzekering dat ze er niet in tussenkomen omdat ik volgens hen zelf de schade heb aangericht.
Zeg verzekering dat ze PV ongeval dienen op te vragen bij betrokken politiedienst - wegenpolitie vermoedelijk ?

Als er geen PV is waarop je vermeld wordt als betrokkene, zal je klacht moeten neerleggen, en verwijzen naar eerdere ongevallen op die plaats en de politiedienst die de vaststellingen daarvan gedaan heeft.

Toen ik de takeldienst belde zei de agent dat dit niet mocht omdat ze zelf een takeldienst gingen laten komen die een 24 uren dienst heeft.
Beslissing vd Vlaamse overheid
FAST is uitgebreid naar zowat alle snelwegen
Takelaar ligt vast, de pittige tarieven ook ...
Ambtshalve takeling betaal je eender hoe (zelfs als je intussen afgesleept zou zijn door zelf opgeroepen takeldienst , bijstandsverzekering, ... als die zelfs nog maar willen komen op snelweg)

Terug naar “Verkeersongevallen”