Achteraan aangereden autosnelweg

Whitechurch
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Achteraan aangereden autosnelweg

#1 , 27 mei 2019 19:11

Ik krijg net een brief met melding dat de zaak zonder gevolg werd geklasseerd. Motief: wanverhouding gevolgen van strafvervolging-en maatschappelijke verhouding. Wat betekent dit? Dat de aansprakelijkheid niet kan worden aangetoond?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 27 mei 2019 19:13

Door wie geklasseerd parket of uw verzekering.
Het ene is de strafvervolging het andere de burgerlijke schadevergoeding.

Whitechurch
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mei 2019 19:22

Kreeg brief van parket. Hoop dat dit niet betekent dat de aansprakelijkheid hierdoor niet kan worden aangetoond!

Reclame

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 mei 2019 19:42

Dat betekent dat het parket het niet opportuun vindt om te vervolgen. Er komt dus geen strafrechtelijk proces en uitspraak.

Dat is vervelend, want indien men vervolgt kan u zich burgerlijke partij stellen in de rechtsaak opgestart door het parket. U dient fout, causaal verband en schade aan te tonen. Het parket zal dan het misdrijf bewijzen, wat voor u automatisch als 'fout' geldt. U moet dan enkel nog causaal verband en schade bewijzen.

Nu staat u er alleen voor: dat betekent dagvaarden. Aansprakelijkheid kan nog steeds worden aangetoond: u moet dus alledrie de zaken bewijzen voor de burgerlijke rechter, teneinde een schadevergoeding te verkrijgen.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 27 mei 2019 21:07

Ik krijg net een brief met melding dat de zaak zonder gevolg werd geklasseerd. Motief: wanverhouding gevolgen van strafvervolging-en maatschappelijke verhouding. Wat betekent dit? Dat de aansprakelijkheid niet kan worden aangetoond?
De eigenlijke betekenis is dat het vervolgen van de betrokkene buiten proportie zware gevolgen zou hebben in verhouding tot wat er gebeurd is. En dat ze dus geen strafvervolging instellen ...

Brief overmaken aan uw verzekering.
Uw verzekering zal het dossier opvragen bij het parket, en het ongeval dan opnemen met de verzekering van de tegenpartij.
Komen ze er onderling niet uit, zal de zaak naar de (burgerlijke) rechtbank moeten.


Dit ging neem ik aan over de weggevluchte bestuurder in deze draad :?:
viewtopic.php?f=7&t=99521&p=575649#p575649


Aanrijding met gewonden veroorzaken , vluchtmisdrijf plegen, en Parket laat begaan ... :evil:

Meer realistisch ... 1 van de drogredenen van Politieparket.
Die andere standaardbrief, "andere prioriteiten", komt vaak nogal cru over.

Whitechurch
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 mei 2019 04:34

Dag Inazuma, ja het gaat inderdaad over de link dat je postte... ik zal de brief morgen overmaken aan mijn makelaar. Tegenpartij is tevens bij dezelfde verzekeraar verzekerd.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 28 mei 2019 16:28

Dag Inazuma, ja het gaat inderdaad over de link dat je postte... ik zal de brief morgen overmaken aan mijn makelaar. Tegenpartij is tevens bij dezelfde verzekeraar verzekerd.
Waarschijnlijk gaan ze het afdoen en regelen als gewoon achteraan aangereden ...

In principe kan de achterinrijder dan proberen de derde partij te dagvaarden - omdat die de reden is dat jij vertraagde, waardoor hij dan achterop jou reed ...

Terug naar “Verkeersongevallen”