Ongeval zonder aanrijdingsformulier

greggen13
Topic Starter
Berichten: 3

Ongeval zonder aanrijdingsformulier

#1 , 13 mei 2019 17:02

Op 24/12 werd mijn geparkeerde wagen aangereden. Ik was hierzelf niet bij aanwezig. Er werd wel PV opgemaakt door de politie, aangezien de tegenpartij had gedronken.
Toen ik na afspraak met mijn agent een afspraak ging maken in de garage, vertelde die mij dat ik waarschijnlijk de kosten ging moeten voorschieten. Ik belde onmiddelijk mijn agent op, die mij bevestigde dat er wel degelijk een rechtstreekse betaling zou plaatsvinden.
Enkele weken later, bij het afhalen van de wagen, bleek dit echter niet het geval te zijn, en mocht ik de gemaakte kosten betalen. Tot op heden, nog geen cent terug gezien.
Ik ben me perfect bewust van dat deze kan aanslepen door het ontbreken van een aanrijdingsformulier, maar voel me bedrogen en fout ingelicht door mijn verzekeringsagent. Ik zou gewacht hebben op het geld mocht ik dit vooraf geweten hebben, aangezien de kosten niet noodzakelijk waren om de auto verder te laten rijden.
Wat kan ik doen jegens mijn verzekeringsagent?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 13 mei 2019 17:30

Op 24/12 werd mijn geparkeerde wagen aangereden. Ik was hierzelf niet bij aanwezig. Er werd wel PV opgemaakt door de politie, aangezien de tegenpartij had gedronken.
Toen ik na afspraak met mijn agent een afspraak ging maken in de garage, vertelde die mij dat ik waarschijnlijk de kosten ging moeten voorschieten.
En heeft gelijk gekregen ...

Ik belde onmiddelijk mijn agent op, die mij bevestigde dat er wel degelijk een rechtstreekse betaling zou plaatsvinden.
Enkele weken later, bij het afhalen van de wagen, bleek dit echter niet het geval te zijn, en mocht ik de gemaakte kosten betalen.
Tot op heden, nog geen cent terug gezien.
Logisch.
Er is geen aanrijdingsformulier.
Geen RDR regeling - waarbij er trouwens ook pas herstelling met betaling rechtstreeks door verzekering is als de verzekeringen er onderling over uit zijn wie "in fout" is .
Verzekering gaat niet betalen, en riskeren dat ze nadien dan vaststellen dat ze dat niet moest doen ... omdat (ik geef maar een mogelijke reden) bvb nadien misschien blijkt dat u verkeerd geparkeerd stond.

In uw geval lijkt het uiteraard allemaal vrij duidelijk, maar verzekering werkt algemeen zo.
Zolang de verzekeringen onderling niet uitgemaakt hebben wie er voor hen "in fout" is, gaat u niets zien.

Kans bestaat dat PV over ongeval zelfs nog niet bij uw verzekering terechtgekomen is.
Goed mogelijk zal u zelfs op uw centen moeten wachten tot na de afwikkeling van het proces over het ongeval ...

Wat kan ik doen jegens mijn verzekeringsagent?
Normaal gezien kan u naar aanleiding van elk ongeval, uw verzekering opzeggen.

Weet wel dat het verloop van de afhandeling eigenlijk normaal is - los van wat uw agent beweerde dan.


Met omnium-verzekering betaalt men eender hoe -of rechtstreeks aan hersteller, of meteen terug aan u- omdat daar de vraag wie er in fout is geen effect heeft op de uitbetaling van de schade: die krijgt u dan eender hoe.

ataturk007
Berichten: 108

#3 , 15 mei 2019 14:59

Zelfde meegemaakt, een zat persoon op 2 wagens van ons. Politie ter plaatse, direct doorgegeven aan de verzekering. PV's opgemaakt, op bureau geweest voor verklaring enzo.
Ons verzekeraar zei, je mag je auto herstellen bij herkende garagist, is ons eigen garagist en hebben 2 wagens laten herstellen.
Wij kregen 1 week later een factuur binnen van wagen 1, direct naar garage geweest en gezegd dat ze factuur naar mijn verzekering moeten sturen. Dit werd gebeurd en bedrag werd direct betaald.
Wagen 2, factuur van 6000 euro, die kregen wij ook binnen. Naar verzekering gebeld en die zeiden ons, ja we hebben nog geen papieren gekregen van de tegenpartij dus kunnen wij niets uitbetalen, aja ist zo? Een goed klapke gedaan, paar dagen erna hadden ze het papier wel en konden ze de factuur betalen.

Toen kregen wij een brief dat de factuur is goedgekeurd en kregen wij het bedrag op ons rekening gestort.

1 ongeval, 2 verschillende methode's, ik snap er geen bal meer van.
Leuven the place to be!

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 15 mei 2019 16:40

@ataturk007 was er toevallig 1 van de 2 wagens omnium verzekerd?

Terug naar “Verkeersongevallen”