Ik ben achter mijn fiets aangereden door een auto.

MoBo
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Ik ben achter mijn fiets aangereden door een auto.

#1 , 21 sep 2019 18:11

Hey allemaal.

30 augustus was ik fietsend naar huis, ik reed toen in een straat van zone 30. Er reed een auto achter mij, blijkbaar was hij niet aan het opletten en was hij bezig met zijn GPS en heeft mij vanachter aangereden op snelheid tussen 40 en 50km per uur. Mijn fiets is schade opgelopen namelijk mijn fietsbel is kapot en bagagedrager die aan fiets hing is ook gescheurd .. toen hij botste tegen mij fiets aan viel ik op de grond op mijn staartbeen, die nog steeds pijn doet als ik moet zitten of te lang opstaan. Ik ben naar ziekenhuis gebracht door ambulance... er is wel PV opgesteld ik deed mijn verhaal in ziekenhuis en alles..

3 weken later krijg ik een factuur van ziekenvervoer in mijn brievenbus van 60€. Normaal hij Hij is in fout en moet de schade betalen.

Ik heb geen familiale verzekering helaas .. ik wil de factuur niet betalen omdat namelijk hij mij verachter reed en moet de tegenpartij opdraaien voor de kosten, maar weet zijn naam niet of zijn verzekeringsmaatschappij..

Wat of hoe moet ik doen? Dankjewel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 sep 2019 18:28

U moet deze factuur betalen en terugvorderen van de verzekering die de schade vergoedt.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 sep 2019 18:42

Bij de politie gaan die je PV heeft opgesteltt die gaan de verzekering en deze bestuurder kennen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

MoBo
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 sep 2019 20:46

Bij de politie gaan die je PV heeft opgesteltt die gaan de verzekering en deze bestuurder kennen .
Als ik langs de politie ga, ik krijg de naam van bestuurder en zijn verzekering wat of hoe moet ik het verder aanpakken? Wat moet ik concreet doen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 sep 2019 21:03

Dan kan je contact opnemen met de bestuurder, en je onkosten aan hem overmaken zodat hij dit aan zijn verzekering kan geven , of u zelf contact opnemen met zijn verzekering !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Issued
Berichten: 1227

#6 , 21 sep 2019 21:44

De politie mag omwille van de GDPR wetgeving de naam van de bestuurder niet meer geven. Enkel de kentekenplaat van de andere partij en zijn verzekeringsgegevens.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 21 sep 2019 22:15

En een familiale verzekering nemen en best ook een als deelnemer in het verkeer.
ik heb als volwassenen één maal serieus gebruik moeten maken van familiale en rechtsbijstand.
Voor al het geld dat ik ondertussen heb betaald en nog zal moeten betalen kom ik nog niet aan het bedrag van wat hij mij toen zou gekost hebben zonder verzekering - advocaat en rechtbankkosten (deskundigen).

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 sep 2019 10:11

Betrokkene heeft recht op een uittreksel uit het P.V. dat in zijn casus werd opgesteld. Hierin staan de namen vermeld. Dit is m.i. dan ook niet in strijd met de GDPR. T.S. is immers betrokken partij. Ik hoor wel hoe de juristen op het forum hierover denken.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 22 sep 2019 14:27

3 weken later krijg ik een factuur van ziekenvervoer in mijn brievenbus van 60€. Normaal hij Hij is in fout en moet de schade betalen.

ik wil de factuur niet betalen omdat namelijk hij mij verachter reed en moet de tegenpartij opdraaien voor de kosten, maar weet zijn naam niet of zijn verzekeringsmaatschappij..
Je moet de factuur betalen, en nadien terugvorderen van (verzekering van) de veroorzaker.
Zelfde voor alle andere, volgende rekeningen die je nog krijgt door ongeval.
Als je verzekerd was, zou je verzekering dat doen.
Nu moet je het zelf doen ...

Bij Politie zal je naam & adres kunnen krijgen.
Heb je je al burgerlijke partij gesteld ?
DWZ dat je stelt dat je door het ongeval benadeeld bent, en daarvoor vergoeding wil.
Dat is een extra papier tekenen als je een ongeval gaat aangeven bij politie.
Indien niet, doen.

https://justitie.belgium.be/nl/themas_e ... rocedure_3

Je hebt 2 aparte kanten aan een ongeval:
Strafrecht - Parket dat beslist om de veroorzaker van het ongeval te vervolgen , of niet (seponering).
Burgerlijk recht - de vergoeding van de schade veroorzaakt door het ongeval (als verzekering tegenpartij niet vrijwillig betaalt en/of niet akkoord is met geclaimde schade)

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 22 sep 2019 14:30

Tips na ongeval met gewonden:

https://rondpunt.be/na-een-verkeersonge ... achtoffer/


Mijn tip:
Zorg voor een verzekering die je ook als niet-verplicht verzekerde weggebruiker dekt (voetganger, fietser).
Maar voor dit ongeval is dat nu te laat ...

Issued
Berichten: 1227

#11 , 22 sep 2019 23:18

Betrokkene heeft recht op een uittreksel uit het P.V. dat in zijn casus werd opgesteld. Hierin staan de namen vermeld. Dit is m.i. dan ook niet in strijd met de GDPR. T.S. is immers betrokken partij. Ik hoor wel hoe de juristen op het forum hierover denken.
Dat kopie kan hij van het parket krijgen. De politie mag de naam en contactgegevens niet geven. Enkel de nummerplaat en Verzekeringsgegevens.

MoBo
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#12 , 25 sep 2019 01:23

Betrokkene heeft recht op een uittreksel uit het P.V. dat in zijn casus werd opgesteld. Hierin staan de namen vermeld. Dit is m.i. dan ook niet in strijd met de GDPR. T.S. is immers betrokken partij. Ik hoor wel hoe de juristen op het forum hierover denken.
Dat kopie kan hij van het parket krijgen. De politie mag de naam en contactgegevens niet geven. Enkel de nummerplaat en Verzekeringsgegevens.

Hebt u enige idee hoe ik aan zijn gegevens komen om de tegenpartij op de hoogte te stellen van de kosten?

MoBo
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#13 , 25 sep 2019 01:25

Tips na ongeval met gewonden:

https://rondpunt.be/na-een-verkeersonge ... achtoffer/


Mijn tip:
Zorg voor een verzekering die je ook als niet-verplicht verzekerde weggebruiker dekt (voetganger, fietser).
Maar voor dit ongeval is dat nu te laat ...

Ja inderdaad., dit leert mij voor het volgende keer.. je weet nooit wat je overkomt

Issued
Berichten: 1227

#14 , 25 sep 2019 08:09

Betrokkene heeft recht op een uittreksel uit het P.V. dat in zijn casus werd opgesteld. Hierin staan de namen vermeld. Dit is m.i. dan ook niet in strijd met de GDPR. T.S. is immers betrokken partij. Ik hoor wel hoe de juristen op het forum hierover denken.
Dat kopie kan hij van het parket krijgen. De politie mag de naam en contactgegevens niet geven. Enkel de nummerplaat en Verzekeringsgegevens.

Hebt u enige idee hoe ik aan zijn gegevens komen om de tegenpartij op de hoogte te stellen van de kosten?
U kan de verzekeringsgegevens krijgen. Dan contacteert u de verzekering van de tegenpartij.
Nu moet alles wat omslachtiger omdat u zelf geen verzekering heeft.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#15 , 25 sep 2019 09:38

Hebt u enige idee hoe ik aan zijn gegevens komen om de tegenpartij op de hoogte te stellen van de kosten?
Ga langs de politie-eenheid die het PV opstelde, en vraag gegevens tegenpartij voor afwikkeling schade.

Ik verwacht dat u naam & adres krijgt.

Terug naar “Verkeersongevallen”