Op het werk (gevoelens gekregen voor ouder/klant)

sylvie123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Op het werk (gevoelens gekregen voor ouder/klant)

#1 , 07 jul 2018 13:03

Beste,

ik werk als psychologisch consulent op een revalidatiecentrum en heb gevoelens gekregen voor een ouder (kind is bij ons in therapie).
De partner is dit te weten gekomen (dat er wederzijdse gevoelens zijn) en wil dit nu melden bij de directie.

Wat nu?
Raak ik mijn baan kwijt?

MVG
Sylvie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 07 jul 2018 16:50

de klacht staat of valt bij de precieze invulling van wat je bedoelt met "gevoelens krijgen voor". Dat iemand gevoelens koestert voor iemand anders, kan nooit als een belemmering aangevat worden om zijn functie naar ehoren uit te oefenen. Het is maar in hoeverre die gevoelens in de praktijk gebracht zijn. Is er reeds sprake van een relatie? Het verbaast me dat u als psychologisch consulent de specifieke bepalingen niet kent met betrekking tot de beroepsdeontologie van uw vak. en wel meer bepaald ten opzichte van de clienten en hun naasten. Vooral in het terrein van de psychologie, vind ik dat heel vreemd dat u dat niet weet. Maar omdan toch te informeren: als een psycholoog een relatie start/heeft met een ouder van een client, laat een psycholoog vanuit die beroepsdeontoligie de opdracht op eigen initiatief los. Dus indien u met deze ouder inderdaad een relatie heeft, vraag aan uw directie ontheven te worden van de opvolging van de client.

Reclame

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”