vakbond

Bemabbodd
Topic Starter
Berichten: 95

vakbond

#1 , 23 dec 2011 14:53

kan een vakbond iemand schorsen, uitsluiten zonder geldige reden terwijl er sinds jaren een bestendige opdracht is bij de bank en deze opdracht tot op heden nog altijd geactiveerd staat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22301
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 dec 2011 15:52

Wat heeft het één met het andere te maken? Waarom willen ze u schorsen? (Niet meegedaan met de staking van gisteren misschien? :mrgreen: )

Bemabbodd
Topic Starter
Berichten: 95

#3 , 23 dec 2011 15:58

heb al die jaren wel korrekt betalen en de vraag waarom zij mij geschorst hebben blijft
open. Heb op de poll van Het Laatste Nieuws neen gestemd voor staking.
Ondertussen is de Vlaamse Overheidsdienst ingelicht en gaan mij binnen 5 dagen recht
van antwoord geven

Reclame

Franciscus
Berichten: 38647

#4 , 23 dec 2011 17:50

En wat gaan (kunnen) die doen???
Wat is die hun relatie met een vakbond?

Bemabbodd
Topic Starter
Berichten: 95

#5 , 23 dec 2011 20:08

binnen 5 dagen weet ik misschien iets en er zijn nog altijd rechten en plichten, discriminatie zonder geldige reden, normen
en waarden, plichtbesef, werkinzet, werkmotivatie, inzet en ten dienste zoals elke instantie, werknemer en werkgever

Franciscus
Berichten: 38647

#6 , 23 dec 2011 21:00

Werkgever, werknemer en wat heeft een vakbond daar mee te maken.
Vlaamse overheidsdienst ....welke bevoegdheid hebben die over of in een vakbondsorganisatie.

Bemabbodd
Topic Starter
Berichten: 95

#7 , 23 dec 2011 21:16

een vakbond is toch een werkgever aan al hun werknemers en die hebben uiteraard plichten doordat ze betaald worden subsidies en lidgelden en wat staat daar tegenover wel degelijke diensten, service etc...

Franciscus
Berichten: 38647

#8 , 23 dec 2011 23:35

Bent u werknemer bij de vakbond?

Bemabbodd
Topic Starter
Berichten: 95

#9 , 24 dec 2011 09:35

Lees boven. Ik betaalde lidgeld en ik geloof niet dat een werknemer van een vakbond lidgeld zal
betalen. Dat zal allemaal in hun voordelenpakket zitten. Vakbonden voelen zich oppermachtig maar doen
en bereiken niets. Lees dagelijks de krant en dan weet iedereen voldoende. Trouwens ik weet nu tot welke
instantie ik mij moet richten.

mava105
Berichten: 22301
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 24 dec 2011 11:21

Klinkt hier allemaal nogal warrig.

Franciscus
Berichten: 38647

#11 , 24 dec 2011 11:56

Als lid bent u geen werknemer. U kan dus niet procederen in functie van werknemer.
U hebt een contractuele verbintenis en bent zoals in een koopcontract gebonden door de algemene voorwaarden.

Bemabbodd
Topic Starter
Berichten: 95

#12 , 24 dec 2011 17:55

zij moeten mij wel een geldige reden geven van uitsluiting, weigering en uitsluitsel geven terwijl bij mijn bank sinds 2001 een doorlopende
betalingsopdracht gegeven is. Als zij spelletjes willen spelen met hun leden en bankinstellingen dat gat wel heel ver en dreigen met spam en inzage in mijn dossier door onbevoegden gaat wel heeeeeeeeeeeeeeeel ver één stapje teveel

Franciscus
Berichten: 38647

#13 , 24 dec 2011 18:02

Zonder meer gegevens .....kunnen we daar geen zinnige uitleg over geven.
Wel spelletje spelen met de bank en
wat bedoel je dreigen met spam,
welke onbevoegden hebben inzicht in welk dossier?

Bemabbodd
Topic Starter
Berichten: 95

#14 , 24 dec 2011 19:52

Heb doorlopende betalingsopdracht gegeven aan de bank om maandelijks lidgeld te betalen aan die vakbond.
Nu dreigt iemand van vakbond om mij spam te sturen en heeft diezelfde onbevoegde persoon inzage genomen in mijn vertrouwelijk dossier bij die vakbond. Dit zijn 2 stapjes te ver.

mava105
Berichten: 22301
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 24 dec 2011 20:10

Eindelijk en verstaanbare uitleg.
Kontakt opnemen met de plaatselijke direktie van die vakbond zou ik zeggen.

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”