Opgesloten zonder PV

Franciscus
Berichten: 38583

Re: Opgesloten zonder PV

#16 , 08 mar 2019 23:10

Zoals reeds geschreven - u moet niet tussenkomen bij een controle van politie. De politie hoeft niet aan de gecontroleerde en zeker niet aan u uit te leggen wat ze daar aan het doen zijn.
Eerst 2 ambtenaren en dan plots vier of vijf. Weet dat het onder controle brengen van een niet medewerkend persoon - ook een die niets doet maar zich gewoon laat hangen - meestal meer dan twee politieambtenaren nodig zijn.
De politie moet aan u als derde geen enkele mededeling doen integendeel zij moeten ervoor zorgen dat zoveel mogelijk niet betrokkene van de plaats verwijderd worden.
Van de feiten een bestuurlijke arrestatie daarvan wordt de bestuurlijk officier in kennis gesteld. Al naargelang de (grote) van de zone is er een op het terrein of is deze bereikbaar. Deze persoon ( graad commissaris) controleert alle elementen en geeft toestemming tot opsluiting en zal meestal ook een getekend bevel opstellen op basis van de gegevens. De uiteindelijk verantwoordelijke is de burgemeester of de voorzitter van het politiecollege. Openbare orde en veiligheid is een bevoegdheid van de burgemeester.
Uw gedrag in de cel komt mij ook redelijk vreemd over ... maar gezien ik daar niet was ga ik daar verder geen uitspraken over doen.
Dikwijls wordt agressief gedrag van politie verward met kordaat optreden.
Voor de rest zie boven ...

U hebt als burger het recht een klacht in te dienen bij zoals ook reeds geschreven Intern toezicht - klantenmanagement - burgemeester - voorzitter politiecollege - Algemene Inspectie politie - Comité P - Gouverneur - Procureur des Konings - Minister van Binnenlandse zaken enz enz ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 09 mar 2019 07:42

Ze vroegen mijn identiteitspas maar ik weigerde.
Dit is zelf om miserie vragen !
Ieder politie inspecteur heeft het recht op gans het Belgisch grondgebied je pas te vragen voor controle.

Ik ben nu 74 jaar, ben nooit den braafste van België geweest maar dit begrijp ik echt niet !!
En dan verwonderd zijn dat men je een paar uren opsluit !????
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#18 , 11 mar 2019 13:16

Dit is een juridisch forum. u zal maar een correct antwoord krijgen als u uw vraag niet op voorhand inkleurt naar uw eigen mening. Een eenheid vraagt GEEN versterking als een ondervraagde rustig en niet polemisch ageert. Anders maken die agenten zich zelf belachelijk naar hun collega's. 'Hulp' roepen mag natuurlijk. Hoewel : als je dat bvb doet in bepaalde beruchte wijken kan dat in praktijk ook rrn oproep tot samenscholing tegen de politie betekenen. Dus of je dat doet op een straat in pakweg Tremelo of een straat in Kuregem maakt al een heel verschil...
Dus graag feiten ipv interpretaties...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#19 , 24 mar 2019 09:15

als een dommerik u zou helpen na uw hulpgeroep, begaat die zelf strafbare feiten

- weerspannigheid aan politie
- hinderen van het uitoefenen van politie van hun taak
-weigeren van het tonen van ID-kaart
- oproep tot het plegen van strafbare feiten
enz

kan een gepeperde rekening van komen voor u

Gerlof R
Berichten: 11
Juridisch actief: Ja

#20 , 05 apr 2019 11:42

Ongehoorde reactie van de politionele instelling lijkt me
Zoals u het omschrijft, beste topic-starter, bent u geschoffeerd en is er een onhuis onrecht aangedaan ten uwe persoon. Hierbij zou ik het allerminst laten, zoniet er geen lessen getrokken worden uit deze onweerlegbare feitelijke gebeurtenissen.. indien een persoon namelijk de armen in de lucht steekt zie ik niet in waarom deze met een coup-de-force tegen de grond gewerkt moet worden, onderhevig aan niet-letale drukkingsmiddelen zoals het legen van een traangas-capsule.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 05 apr 2019 12:22

Ongehoorde reactie van de politionele instelling lijkt me
Zoals u het omschrijft, beste topic-starter, bent u geschoffeerd en is er een onhuis onrecht aangedaan ten uwe persoon. Hierbij zou ik het allerminst laten, zoniet er geen lessen getrokken worden uit deze onweerlegbare feitelijke gebeurtenissen.. indien een persoon namelijk de armen in de lucht steekt zie ik niet in waarom deze met een coup-de-force tegen de grond gewerkt moet worden, onderhevig aan niet-letale drukkingsmiddelen zoals het legen van een traangas-capsule.
Jij bent blijkbaar een ervaringsdeskundige op dat vlak.

Gerlof R
Berichten: 11
Juridisch actief: Ja

#22 , 05 apr 2019 12:24

Ongehoorde reactie van de politionele instelling lijkt me
Zoals u het omschrijft, beste topic-starter, bent u geschoffeerd en is er een onhuis onrecht aangedaan ten uwe persoon. Hierbij zou ik het allerminst laten, zoniet er geen lessen getrokken worden uit deze onweerlegbare feitelijke gebeurtenissen.. indien een persoon namelijk de armen in de lucht steekt zie ik niet in waarom deze met een coup-de-force tegen de grond gewerkt moet worden, onderhevig aan niet-letale drukkingsmiddelen zoals het legen van een traangas-capsule.
Jij bent blijkbaar een ervaringsdeskundige op dat vlak.
Dank je wel beste Mava.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#23 , 05 apr 2019 22:55

Ik denk dat we deze discussie beter afsluiten.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”