eigendomsbewijs auto

bigvik
Topic Starter
Berichten: 1

eigendomsbewijs auto

#1 , 03 jul 2014 13:02

Graag had ik uw hulp gevraagd in verband met het eigendomsbewijs van een voertuig.

Aangezien ik momenteel in het buitenland tewerkgesteld ben, heb ik mijn voertuig daar proberen in te voeren. Zonder eigendomsbewijs is dit echt niet mogelijk maar de aankoopsfactuur ben ik kwijt. Bestaat er werkelijk geen ander document waarmee ik kan bewijzen dat de wagen wel in mijn bezit is? Ik heb de vorige eigenaar van de auto gecontacteerd maar jammer genoeg is ze niet meewerkend. Zonder de factuur kan ik mijn auto niet verkopen of in een ander land registreren.

Wat gebeurt er dan bij voorbeeld als de factuur door brand verwoest is en de vorige eigenaar ondertussen overleden is (aldus geen mogelijk om een nieuwe overeenkomst aan te sluiten)?

Alvast bedankt voor het antwoord.
Met vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jul 2014 14:36

Aan de garage die je auto verkocht heeft je een duplicaat vragen van je factuur.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”