Verhuis van uit Spanje naar Belgie met kind

elly123
Topic Starter
Berichten: 3

Verhuis van uit Spanje naar Belgie met kind

#1 , 08 okt 2013 17:13

Hoi,


Ik wou eens horen of iemand mij kon helpen, ik woon nu al 2 jaar in Spanje met mijn (ex) vriend en 1 kindje ( en 1 onderweg ).
Maar het gaat niet goed meer tussen ons, en ik zou graag terug naar Belgie komen ondertussen hij in Tenerife wilt blijven.

Nu is dus mijn vraag hoe ik dit kan doen, zo dat ik terug kan keren naar Belgie met mijn dochtertje (3jaar bijna), hier in Spanje kunnen ze me niet helpen en vind ik geen antwoorden, ik word van de ene muur naar de andere gestuurd. Ook als ik naar een paar advocaten bel in Belgie lijken die er geen antwoord op te hebben.

Ik ben indertijd verhuist omwille van mijn vriend omdat hij een perfect leven wou leiden in Spanje, maar ik heb me echter hier nooit goed gevoelt.
En ik zou echt heel graag terug naar Belgie willen komen met mijn dochtertje.

Mijn dochtertje heeft de Belgische Nationaliteit, en mijn (ex) vriend en ik zijn ook van Belgische afkomst.
We zijn alsook niet getrouwd.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Mvg,

Elly

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 10 okt 2013 08:08

Wie de Belgische nationaliteit bezit valt niet onder toepassing van de Vreemdelingenwet 15 december 1980 en kan steeds naar België terugkeren.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”