Verloofde jonger dan 21 MVV

Alan001
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verloofde jonger dan 21 MVV

#1 , 15 okt 2023 16:56

Hoi Allemaal,

Ik zit met een vraag: het IND heeft een aantal eisen wat betreft aanvragen van MVV. Een van deze eisen is dat beide partners minimaal 21 jaar oud moeten zijn. Mijn verloofde is op papier pas 19 jaar oud. Ik kom hierdoor niet door de checklist van het IND. Ik was benieuwd of hier nog uitzonderingen voor zijn? De verloofde is ouder dan haar ID weergeeft. Zij komt uit het Noorden van Syrie en is van Koerdische afkomen. Het Syrische regiem heeft bij registeren geboorte geweigerd een ID op te stellen voor de dame, dit omdat het Syrische regiem de Koerden structueel discrimineert. Zo is bv het registeren geboorte, Koerdische naam op paspoort, juiste leeftijd op paspoort, Koerdische dorps/stad namen vaak een bekend probleem in Syrie. Uiteindelijk heeft de instatie verantwoordelijk voor het registeren mijn verloofde wel geregisteerd, maar toen kwam het bekende probleem dat men weigerde de juiste geboortedatum te noteren. Hierdoor is de verloofde op papier jonger dan dat ze daadwerkelijk is. Er is nu een poging gedaan om leeftijd te herstellen maar ook dat wordt geweigerd. Ik weet nu niet hoe ik verder moet. Zeker gezien de oorlog in Syrie is het daar onveilig en mede wil haar zo snel mogelijk hierheen halen. Ik heb het IND gebeld maar de medewerker gaf daar aan dat de aanvraag geen zin heeft.. Is er dan echt niks wat ik kan doen? Ik ben zelf van Koerdische afkomen en ik weet dat vele Koerden in Syrie geen ID of Pasport hebben omdat ze niet worden erkend door het Syrische regiem. Ik weet dat in Duitsland leeftijd bv 18 jaar is. Nederland heeft recent deze nieuwe wet ingevoerd.. waarom weet ik ook niet maar nu zitten er gevallen zoals die van mij er tussen die dus geen kant uit kunnen.

Heeft iemand hier nog advies?
Alvast heel veel dank!.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 okt 2023 20:27

Dit is een Belgisch forum. U dient zich dan ook tot een Nederlands forum te wenden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”