Tijdelijk werken in buitenland (binnen EU, in UK)

aarrnnoo
Topic Starter
Berichten: 13

Tijdelijk werken in buitenland (binnen EU, in UK)

#1 , 06 dec 2019 11:32

Ik heb een aanbieding om eventueel in 2020 tijdelijk te werken in de UK.
Ik heb nu nog mijn domicilie in België en ben zo goed als werkloos (ik krijg geen werkloosheidsuitkering)

Het zou gaan om montage/videografie voor een band. Inwonen bij de band zelf en content maken.
Probleem is ook dat ik nog niet weer voor hoe lang. Waarchijnelijk Januari tot Juni. Maar misschien langer, of na de zomer nog een stuk.

Volgende website geeft het volgende mee:
https://europa.eu/youreurope/citizens/w ... dex_nl.htm
Artiesten en profsporters: uw inkomen worden belast in het land waar u dat geld verdiend heeft.
"
Is de voorstelling of het evenement uitsluitend of hoofdzakelijk uit overheidsgeld bekostigd, of is het ermee verdiende inkomen gering, dan zullen sommige landen uw inkomen niet belasten. U blijft evenwel onder de belastingregels vallen van het land waar u belastingplichtig bent.
Dat land zal vaak:
vrijstelling verlenen voor het inkomen dat u met voorstellingen of evenementen in een ander EU-land heeft verdiend, of
de bronbelasting die u heeft betaald in het land waar u het inkomen heeft verdiend, in mindering brengen op de belasting die u in eigen land moet betalen
"

Ik lijk hiertoe te behoren, dus inkomsten betalen in de UK?

Maar ik las ook ergens dat het te maken heeft met het land waar je het langst verblijft. Dus dan zou ik moeten betalen in België. Dit maakt het nog ingewikkelder omdat ik niet op voorhand zou weten waar ik zou moeten betalen, omdat de duur niet vast ligt. En ik zou af en toe terugkeren naar België (weekendje vrienden bezoeken etc). Dus de berekening zou ingewikkeld worden, als ik op een zelfde dag zowel in België als de UK ben.

Ik heb deze vraag ook gestuurd naar de FOD. Maar die antwoorden vaak zeer algemeen. Dus hier ook even de vraag. Misschien weten jullie wat meer uit ervaring dat ik dan kan toetsen bij de FOD.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding