Naar Engeland

Rubisht
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Naar Engeland

#1 , 02 apr 2019 19:22

Onderwerpen samengebracht zo moeten we geen tweemaal dezelfde uitleg geven JuerecaBe moderator

En ook viewtopic.php?f=14&t=101014&p=579533#p579246

Het is bijna paasvakantie en ik (18 jaar oud) zou zeer graag met een paar vrienden naar Engeland willen gaan met FlixBus. Het (mogelijke) probleem is nu dat ik een verblijfsvergunning heb van 1 jaar in België en mijn nationaliteit is Armeens( ik heb ook een Armeens paspoort maar het is over datum). Zou het mogelijk zijn om zonder probleem met mijn ID-kaart naar Londen te reizen? Moet ik een afspraak maken met hun ambassade voor zekerheid?
Alvast zeer bedankt voor uw tijd en moeite.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 792

#2 , 02 apr 2019 20:05

Nee, dat lukt je nooit. GB heeft systematische identiteitscontrole ferry, vliegtuig, trein of wat dan ook. Jij moet in het bezit zijn van een geldig Armeens paspoort en elektronisch visa. Die Belgische identiteitskaart neem je best ook mee, vraagt men dikwijls ter controle.

Rubisht
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 apr 2019 21:28

Maar naar andere landen kan ik wel toch binnen Europa?

Reclame

CityBird
Berichten: 792

#4 , 02 apr 2019 21:33

Ja,maar GB is geen Shengenland, is dus niet hetzelfde als bv Duitsland of Italië.

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 02 apr 2019 21:35

UK is geen Schengen.

Plus met een Brexit die eraan zit komen, hebben ook uw vrienden tegen dan misschien een paspoort nodig. Het is niet de moment om een trip naar Londen te plannen.

CityBird
Berichten: 792

#6 , 02 apr 2019 21:48

Waarom zou het niet het moment zijn. TS hoeft gewoon een paspoort aan te vragen op de Armeense ambassade en dan online een EV invullen.

willyboy
Berichten: 897

#7 , 02 apr 2019 21:57

Wachttijd voor nieuw paspoort kan tot 6 maand en meer oplopen . De ambassade vraagt dat hun landgenoten 6 maand voor verval van paspoort zich aanmelden voor vernieuwing . Dikwijls moet men een online afspraak maken om de ambassade te bezoeken . Dit al kan 2 maand duren .

Rubisht
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 02 apr 2019 22:02

Beste,
Eerst en vooral zeer bedankt voor jullie hulp.
Zal ik kort de situatie uitleggen: Ik kan mijn Armeens paspoort niet verlengen, want er is legerplicht vanaf 18 jaar en dus moet ik 2 jaar lang naar het leger om dan te kunnen verlengen. Ik kan wel van de ambassade van Armenië een papier krijgen die deze situatie uitlegt( dus om een paspoort te verlengen moet ik naar het leger...), kan ik dan zo misschien een Belgische paspoort voor vluchtelingen verkrijgen?


Rubisht
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 30 jul 2019 17:39

Beste,

Wegens bepaalde redenen kan ik geen paspoort aanvragen in België en heb ik nog een Armeense paspoort die ik niet kan verlengen en over datum is. Wat ik heb is alleen een verblijfsvergunning van België. Ik heb een vliegticket gekocht naar Spanje maar weet niet of ik mag vliegen met deze documenten. Zo niet, kan ik toch op een of andere manier aan een (tijdelijk) reisdocument bekomen?

Alvast enorm bedankt.

CityBird
Berichten: 792

#11 , 30 jul 2019 18:17

Heb je een Belgische identiteitskaart?

Terug naar “Europees / Internationaal recht”