Aanvraag dubbele nationaliteit

krbo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aanvraag dubbele nationaliteit

#1 , 29 mar 2019 17:49

Hallo,

Ik weet niet of dit een thema is waar jullie me raad bij kunnen geven, maar ik probeer toch.
Ik zit met een vraag betreffende de aanvraag van dubbele nationaliteit. Ik ben in België geboren, mijn vader is spanjaard & moeder belgische. Daardoor heb ik o mijn 18de verjaardag de keuze moeten maken tussen belgische, spaanse of allebei de nationaliteiten. Ik heb toen voor beide gekozen. Doordat ik geen verblijf- of domiciliëringsadres in Spanje had kreeg ik van het spaans consulaat een spaans paspoort. Dit is ondertussen al +- 15 vervallen (na einddatum).
Ik ben ondertussen 43 jaar en in België heb ik met de jaren een gevuld strafblad bekomen (5 correctionele en 12 politieveroordelingen) wegens eigen stommiteiten. Ik denk er al enkele jaren over om mijn spaanse nationaliteit terug te vragen bij het spaans consulaat. Mijn vraag is nu dit :
*Heb ik dan een blanco strafblad in Spanje?
*Kan mijn belgisch strafblad verhinderen mijn spaanse nationaliteit terug te krijgen?
Op de website van het spaans consulaat staat dat als men ééns de spaanse nationaliteit had, men ze ALTIJD terug kan aanvragen.

bedankt, David

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding