Problemen bij schoolreis na Brexit

George Khudatyan
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Problemen bij schoolreis na Brexit

#1 , 20 mar 2019 13:53

Beste lezer

Na Brexit worden volgens mijn leerkracht sommige regels verandert. Ik ga op schoolreis naar Verenigd Koninkrijk. Ik ben geen Belg, maar ik heb een F kaart en een Armeense passport. En ik ben 15 jaar.
Ik ben naar de Britse ambassade geweest en ze zeiden (een beetje onzeker), dat ik geen visum nodig heb, terwijl mijn leerkrachten het omgekeerde beweren. De ambassade werkers zeiden, dat mijn school een document moet aanvragen op www.listoftravellers.britishcouncil.org. Normaal gezien moest ik maar een document invullen om naar VK te mogen. (voor de Brexit, mijn reis valt achter de Brexit)
Op de website gov.uk bij 'need I a visa to visit UK' heb ik geen optie op verblijfskaart, op schoolreis en op onvolwasse.

De vraag is: heb ik nu een visum nodig of is dat lijstje van 'www.listoftravellers.britishcouncil.org' voldoende om grens over te steken.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten
George Khudatyan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 mar 2019 13:58

Ik lees zo net dat men een uitstel is gevraagd tot 30 juni
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12814

#3 , 20 mar 2019 15:19

Uw leerkracht kan niet weten dat er iets veranderd want er is nog geen akkoord.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 21 mar 2019 09:12

Er zou sowieso een overgangsperiode worden voorzien: zelfs bij een harde Brexit op 29 maart zou er niks veranderen t.o.v. vandaag. "Zou", want het scenario voor een harde Brexit is erg genoeg nog helemaal niet klaar.

Zoals Leen zegt: leerkrachten die vandaag weten wat er na een harde Brexit precies zal gebeuren, kunnen misschien beter de carrièreswitch naar helderziende maken.
"sowieso" schrijf je zo.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 mar 2019 09:54

leerkrachten die vandaag weten wat er na een harde Brexit precies zal gebeuren, kunnen misschien beter de carrièreswitch naar helderziende maken.
:lol: :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WP002
Berichten: 1479

#6 , 21 mar 2019 15:06

Ik lees zo net dat men een uitstel is gevraagd tot 30 juni
Maar daarom zullen ze'm nog niet krijgen, dat uitstel. Ik zie problemen om die datum over die van de Europese verkiezingen te tillen, dus zo ver zijn we nog niet.

George Khudatyan
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 mar 2019 20:42

Heel erg bedankt allemaal. Het is wel logisch wat jullie zeggen. Zeker die van leerkrachten 😂

Terug naar “Europees / Internationaal recht”