Alimentatie geeist van Nederlander in Turkije

Haki
Topic Starter
Berichten: 2

Alimentatie geeist van Nederlander in Turkije

#1 , 25 mei 2009 11:00

Hallo,

Kan iemand mij helpen bij het volgende:

In februari 2004 ben ik getrouwd in Turkije. Heb een Turkse vader en Nederlandse moeder en heb zelf alleen de Nederlands nationaliteit. Het huwelijk heeft slechts 2 maanden mogen duren aangezien het in Nederland tussen ons beide niet naar wens verliep en mijn ex naar Turkije is teruggegaan met het verhaal dat zij nu voldoende mogelijkheden had om flink wat alimentatie te gaan ontvangen.

Zelf heb ik toen de fout gemaakt een scheiding aan te vragen, dit was achteraf voor haar een mogelijkheid mij de schuld te geven van de scheiding. Aangezien ik de taal niet machtig ben en geen support kreeg uit andere hoeken verliep de rechtzaak niet erg best. Haar vrouwelijke eer was geschonden en zij zou minder kansen maken op de huwelijksmarkt in de toekomst. Zelf had ik meer moeten doen om het huwelijk in stand te houden. Uitspraak in Turkije, €400 per maand alimentatie (zonder einddatum) voor een huwelijk van twee maanden. Ook na hoger beroep!

Vervolgens de scheiding in Nederland volgens Nederlands recht laten uitvoeren. Geen problemen, in Nederland is het onmogelijk alimentatie toe te kennen voor een huwelijk van 8 weken.

Aangezien ik uit principe weiger te betalen in Turkije en ik uit Turkije nooit meer iets vernomen heb (los van 2 oproepen die ooit door de rechtbank naar familie zijn gestuurd in Turkije. Zij hebben deze vervolgens ongeopend teruggebracht aangezien wij geen contact onderhouden) vraag ik me af of dit concequenties kan hebben op het moment dat ik naar Turkije op vakantie ga. Hier in Nederland krijg ik van "advocaten" te horen dat ik opgepakt kan worden voor het ontrekken aan de rechterlijke uitspraak. Andere zeggen dat dit flauwekul is.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de reacties.[/b]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 26 mei 2009 19:18

Als Nederlander ben je beter af op dit forum: http://rechtenforum.nl
De wetgeving van Nederland en België verschilt immers op diverse punten.

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”