weide

gilkip
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

weide

#1 , 22 okt 2018 16:02

beste
ik huur al 4 jaar een weide voor mijn paarden
nu heb ik via mijn dochter vernomen (via een chat met de verhuurder van de weide zijn vrouw )
dat de weide in september zou verkocht zijn aan iemand anders
normaal heb ik een opzeg periode van 3 maand
ik heb dan ook de verhuurder een aangetekend schrijven gestuurd
om het adres van de nieuw eigenaar te kennen zo dat ik mijn huur kan storten aan hem
dat heb ik niet heb gekregen van hem alleen een aangetekend schrijven van de oude eigenaar dat ik de
maanden september- oktober -en november nog moet betalen want nu zou plots de weide
maar eerst in december verkocht zijn
maar ik heb nu zelf een weide gekocht en ben het eind van de maand oktober weg
welke maanden ben ik hem nog schuldig ????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 22 okt 2018 16:07

Zolang u geen opzeg geeft en de nieuwe eigenaar u niets officieel laat weten, gewoon blijven betalen.

Stel u geeft nu uw opzeg, moet u nog betalen voor nov, dec en jan. Dat laatste mogelijk aan de nieuwe eigenaar, maar het is aan hem om u te contacteren.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 22 okt 2018 17:27

Juridisch heeft LeenW gelijk.
Echter begrijp ik dat je liever al zou stoppen met betalen omdat je nu zelf eigenaar geworden van een weide geworden bent.
In dat geval kunt u de brief van de huidige eigenaar gebruiken, en zijn voorstel uitvoeren: nog tot en met november betalen. Je hebt bewijs van dit minnelijk voorstel waar u dus mee akkoord gaat.

Als je het volgens het boekje doet, zal het immers meer kosten.

Reclame

gilkip
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 okt 2018 17:29

beste leen w
aan wie moet ik betalen aan de oude of nieuwe eigenaar als ze verkocht is in september
en ik alleen een aangetekend schrijven heb gekregen op 11-10 van de oude eigenaar dat de weide is verkocht

LeenW
Berichten: 12825

#5 , 22 okt 2018 19:09

beste leen w
aan wie moet ik betalen aan de oude of nieuwe eigenaar als ze verkocht is in september
en ik alleen een aangetekend schrijven heb gekregen op 11-10 van de oude eigenaar dat de weide is verkocht
Je moet geen conclusies gaan trekken op basis van geruchten die uw dochter via-via zou vernomen hebben. Tot je officieel een tegenbericht krijgt dat het verkocht is, blijf je betalen zoals voorheen.

Je schrijft "december" en "is verkocht" dat spreekt elkaar tegen.

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 22 okt 2018 19:39

Compromis in september, akte in december voorzien?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 22 okt 2018 20:07

Koper moet dan zijn rekeningnummer doorgeven, samen met een attest van de notaris dat zegt dat hij werkelijk de nieuwe eigenaar is.
Die vraag moet je uw dus niet stellen. Het is aan de nieuwe eigenaar u de huur te vragen.

LeenW
Berichten: 12825

#8 , 22 okt 2018 20:22

Compromis in september, akte in december voorzien?
Ik vermoed dat het inderdaad dat gaat zijn, maar op basis van een compromis kun je geen huur gaan eisen.

Terug naar “Landbouw recht”