Controlearts zit er volledig naast

Yoomax
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Controlearts zit er volledig naast

#1 , 21 okt 2019 17:53

Hallo, ik ben momenteel redelijk slecht gezind.

Sinds bijna 3 weken heb ik last van een zeer specifiek plekje in mijn rug. Ben er vorige week voor aanvang van m'n werk uiteindelijk mee naar de dokter geweest, die tot mijn grote verbazing zei dat ik dit minstens een week moest laten rusten. Volgende dag ben ik alsnog gaan werken aangezien er net een medisch onderzoek plaatsvond en ik dit graag toch nog in orde wou krijgen, de huisarts was hier van op de hoogte en heeft een ziekte attest geschreven vanaf de dag erna. De dag dat ik nog moest gaan werken begreep ik plots wel waarom die rust zo belangrijk was, het was elke dag wel erger geworden maar het begon echt extreem pijnlijk te worden en ik was dus tevreden dat ik eindelijk mijn rug en de spier waar het probleem bij zit voldoende rust kon geven. De huisarts had mij ook uitgelegd dat dit vooral belangrijk was omdat het probleem heel snel terug komt indien je te snel terug veel begint te bewegen (ik doe ook magazijnwerk). Dus ik ben thuis, kan mijn rug laten rusten, de pijn is inderdaad minder doordringend en ik neem dagelijks een spierontspanner en moet 9x naar de kinesist. Ik blijf echter nog steeds heel bewust van de plek waar de pijn zit, maar niet werken maakt het veel beter. Mijn huisarts had trouwens zeer sterk afgeraden om voor afloop van mijn attest weer aan het werk te gaan, omdat dit hoogstwaarschijnlijk meteen terug zou komen en ik nog even ver zou staan.

Ongeveer een uurtje geleden gaat de deurbel, controlearts, ik had mij hier wel aan verwacht want dat doen ze regelmatig (werk ook via interim). Had dezelfde arts al eerder over de vloer gehad, nooit echt problemen mee gehad los van het feit dat het een onvriendelijke oude man is.
Dus hij vraagt wat het probleem is, ik leg dit uit zoals de dokter het omschreven heeft, toon mijn voorgeschreven medicijn, zeg dat ik naar de kinesist ga (nog 8 van de 9 te gaan) en dat volgens de huisarts rust erg belangrijk is en dat ik persoonlijk ook ondervind dat dit veel voor mij doet.
Hij lijkt amper te luisteren en stelt voor even naar mijn rug te kijken, ik leg hem uit waar het probleem ongeveer zit en probeer het aan te duiden, hier lijkt hij zich ook niet veel van aan te trekken en begint gewoon zo'n beetje overal op mijn rug te duwen, inclusief waar de pijn zit. Vervolgens doet hij mij buigen en mij armen bewegen boven het hoofd etc. om dan te zeggen dat ik zeer flexibel ben, dit heeft zelfs de huisarts of kinesist niet gedaan omdat ik mij inderdaad perfect kan bewegen ondanks de spier in mijn rug, dit is normaal. Dus vervolgens begint hij van alles te zeggen over hoe hij die week rust totaal niet nodig vindt en ik flexibel ben, zegt nog wat dingen over mogelijke uitslag krijgen op mijn rug, ook het eerste wat ik daar over hoorde want ook dat heeft de huisarts niet gezegd en niets wijst er op dat ik ergens uitslag van zou gaan krijgen. Voor mij klonk het alsof hij helemaal niet wist over wat het juist ging, en mijn uitleg ook niet wou horen. Gevolg, hij wilt mij terug gaan laten werken na amper 3 dagen tijd te hebben om te herstellen, in plaats van een week waarbij ik ook nog het weekend heb. Ik zeg hem nogmaals dat mijn huisarts, waar ik van kinds af aan naar de dokter ga en mij altijd al juist verdergeholpen heeft, dit zeer sterk heeft afgeraden, hier heeft hij ook geen oor voor. Dankzij zijn willekeurig geduw is de pijn ook terug op gang gekomen wat ook helemaal niet aangenaam is

Mijn werkgever had ik op de hoogte gebracht en die was zeer respectvol en zei mij nog om zeker alle nodige rust te nemen, zelfs als dit uiteindelijk nog langer zou duren dan een week. Ze hebben dit liever als dat iemand terugkomt en het nog niet oké is en meteen weer naar huis moet gaan.
Uiteindelijk heb ik mijn huisarts opgebeld en de situatie uitgelegd, hij stelde voor om eens te bellen met de controlarts maar zei dat hij vreesde hier niet veel aan te kunnen doen en hij ging mij morgen voormiddag opnieuw opbellen. Huisarts raadt ook sterk af om hier verder mee te gaan aangezien er dan bewijs nodig is zoals foto's laten nemen of een scan, maar het probleem met mijn rug is mogelijk niet eens zichtbaar op deze.

Dit is de eerste keer dat ik een redelijk serieus probleem heb met mijn rug en er ook echt voor naar een dokter ga, ik ben amper 22 en volgens mij wou de controlearts mij gewoon niet serieus nemen omdat ik op jonge leeftijd een klacht over mijn rug heb.

Indien ik na slechts een paar dagen weer aan de slag moet is het eigenlijk gegarandeerd dat het terug even erg gaat zijn als de laatste dagen dat ik werkte, dit zou willen zeggen dat de rust en medicatie en bezoek aan de kinesist voor zo goed als niets geweest zijn en ik waarschijnlijk na een dag al terug naar de dokter kan gaan en heel de miserie opnieuw kan beginnen waardoor ik nog eens riskeer om mijn job te verliezen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 okt 2019 18:02

kan je uw vraag in het kort stellen, veel te veel tekst

als je het niet eens bent bent de beslissing van een controlearts, kan je in beroep gaan, procedure hiervoor staat in art 31 arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden


Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 okt 2019 23:05

"Uiteindelijk heb ik mijn huisarts opgebeld en de situatie uitgelegd, hij stelde voor om eens te bellen met de controle-arts maar zei dat hij vreesde hier niet veel aan te kunnen doen en hij ging mij morgen voormiddag opnieuw opbellen. Huisarts raadt ook sterk af om hier verder mee te gaan aangezien er dan bewijs nodig is zoals foto's laten nemen of een scan, maar het probleem met mijn rug is mogelijk niet eens zichtbaar op deze."

En wat was het resultaat van het contact van de huisarts met de controle-arts?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 22 okt 2019 09:39

Rugpijn is nu juist een veel voorkomend gebruikte fraudemiddel, en niet zo moeilijk te faken. Die controleartsen horen dat waarschijnlijk meermaals per dag.

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”