appartement gekocht zonder bouwvergunning

LaraMarilyn
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

appartement gekocht zonder bouwvergunning

#1 , 13 aug 2023 19:26

Bij de verkoop van mijn appartement is uitgekomen dat mijn appartement geen bouwvergunningen heeft terwijl dat zo wel in mijn akte staat.
Er zijn PV's en een vonnis uit de jaren 70 dus opnemen in het vergunningenregister is niet mogelijk.

Regulariseren wil de gemeente niet doen omdat we geen buitenruimte kunnen voorzien aan de gelijkvloerse appartementen.
Er staan (illegale) garageboxen die van mensen zijn van buitenaf en die willen die garageboxen niet afbreken om de gevraagde buitenruimte te kunnen bekomen.

Ik en de 5 andere eigenaars van die appartementen staan dus met onze rug tegen de muur.

De ruimtelijke ordening in de buurt van het appartement is heel uiteenlopend. Het gaat over binnenstedelijk gebied. Er zijn percelen met 10m tuinzone maar er zijn ook percelen met maar heel erg kleine buitenruimten. Er zijn ook percelen met geen buitenruimte maar telkens met een reden: of het gebouw heeft geen gelijkvloerse appartementen of het gebouw heeft een handelspand of is gelegen op een hoekperceel.

Kan ik dan een regularisatie verkrijgen zonder buitenruimte aan de gelijkvloerse appartementen?

Ik wacht hoopvol op feedback.

Reclame