landbouwgrond, grond, bos, velden wet?

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

landbouwgrond, grond, bos, velden wet?

#1 , 12 sep 2019 10:00

Als ik landbouwgrond, grond, bos, velden koop? (Ik ben bediende ingenieur, ik blijf bediende ingenieur, maar ik investeer in het kopen van land.)

> mag ik zo ruimte gebruiken voor persoonlijke rommel of garage plaatsen of stockeren (cement of iron enz), of kunstmatige visruimte of van gratis openbare fitness
> na het volledig aankoop is er extra vaste kosten of belasting jaarlijk of zo iets?
> welk voordeel kan worden gebruikt? die geen enkele wet overtreden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 sep 2019 11:58

Als je grond koopt dan moet je op voorhand gaan informeren (nog voor je de compromis sluit!) wat de mogelijkheden zijn met dat specifiek stuk grond, bij de gemeente waar de grond ligt.

Garage plaatsen is een constructie, dus omgevingsvergunning nodig. Stapelen of stockeren is niet altijd toegestaan. Vijvers aanleggen zijn ook beperkt door stedenbouwkundige voorschriften.

Je betaalt jaarlijks steeds de grondlasten (correcte term is onroerende voorheffing) en als het bouwgrond is die niet bebouwd is mogelijk ook heffing voor onbebouwde percelen. Als het een huis is die leeg staat vaak ook leegstansheffing.

Reclame

Terug naar “Milieurecht”