Koterij ombouwen tot woning

Anka
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Koterij ombouwen tot woning

#1 , 12 jul 2019 04:06

Hallo,
Mij ma is bij ons komen wonen, daar we een lang koterij hebben, investeert ze om deze om te bouwen tot woning voor haar. Muren waren niet meer goed, dus hebben we het plat gesmeten en opnieuw gezet.
Nu we halverwege zijn, hebben we schrik dat daar wel een melding of vergunning voor nodig is. Aannemer zegt van niet omdat het over een bestaande bouw gaat.
Moet ik schrik hebben?!
HELP

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jul 2019 08:16

Plat gesmeten ?

Je zal een bouwvergunning en een architect nodig hebben .
Rare aannemer ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jul 2019 09:11

sowieso heb je daar een vergunning nodig, en inderdaad hoogstwaarschijnlijk mét architect.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 15 jul 2019 17:49

Gebouw voor bewoning is vergunningsplichtig

Anka
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 aug 2019 06:17

Alvast bedankt voor de info.
Ben ondertussen naar het gemeentehuis gegaan, ze stelde mij gerust en zei me voor een regularisatie te zorgen.
Aannemer vertelt me dat hij een plan zal maken, met afm en dergelijke, tis gewoon voor het kadaster zegt die.
Alhoewel in het gemeentehuis zeiden ze van architect aan te stellen, die zal wel weten wat hij moet doen.
Mij ma betaald voor haar "huisje", die op onze grond staat, maar zij noch Aannemer roeren of reppen erover. Straks of in de toekomst geraak ik wel in de problemen of mijn kinderen.
Ik heb geen voet om op staan, en zelf een architect aanstellen kunnen we ook niet, daar we geen budget voor hebben.
Doe goed zeggen ze in de volksmond, kvoel me gvd slecht, ondankbaar voor hetgene we hebben gedaan....

Terug naar “Milieurecht”