wat mag ik zetten op weiland

Tinkelwolf@gmail.com
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

wat mag ik zetten op weiland

#1 , 23 jun 2019 01:15

Zo plots na 5 jaar komen ze ermee af, terwijl de boswachter vaak passeerde.....en ons eerder op hoogte had kunnen brengen.
We hebben een nummer in kadaster.....maar aanpalende tuinen zitten ook in dat gebied maar hebben geen brief gehad omdat dit misschien al langer dan 5 jaar is?.....dat is eerder on fair.
We kunnen regularisatie aanvragen bij bos en natuur beheer.....maar WAT houdt dit in?
Dit is toch niet menselijk.....en dier gezind!
Zo zouden we onze eenden moeten weg doen....naar waar?

Natuur en dier gezind mijn botten zeg ik steeds heel dat gedoe van natuur punt en beheer enz.....Enkel Hoe hun het uitkomt.....en dat soms nog buiten de lijnen.
Want zo Hong de aanvraag de buren voor bloemen weide inzaai niet echt zichtbaar......zo ze het konden uitvoeren zonder er iemand protest tegen had.
Dit is denk ook niet reglementair
!?
Martine 🌻

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 23 jun 2019 07:24

En uw juridische vraag is?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

eylis
Berichten: 8840

#3 , 23 jun 2019 08:15

Met "wat" kwamen "ze" na 5 jaar af. Wie zijn ze? En wat was het? En waarvoor had u regularisatie moeten aanvragen?

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 23 jun 2019 12:28

Kan zeker. In een natuurgebied mag je niets bouwen.

eylis
Berichten: 8840

#5 , 23 jun 2019 12:53

@mava, denk je dat het gaat over een bouwsel zonder vergunning? Ik denk eerder dat het gaat om een weide die geregistreerd staat als kwetsbaar (kostbaar) natuurgebied, zoals vloeiweiden enz... Daar mag je zomaar niet op grote schaal dieren houden. Een 4tal eenden mag wel, maar geen 20. Wat Mr. "Hong" nog in het scenario betekent, snap ik niet.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 23 jun 2019 13:11

Wat voor soort grond is dat terrein:
Wat staat er in akte en op kadasterplan?
En wat staat er in de brief die je gekregen hebt van mr. Hong?
Wie (en waarom) wil die eenden daar weg? Kwaken ze teveel of wat?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 jun 2019 13:16

Hallo Martine,
Effen diep in en uitademen. Rustig uw probleem schetsen en wat er loss is.
Uw relaas kan de forumleden niet leiden tot een zinnig antwoord; want wat is de situatie en de inhoud van de brief.

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 23 jun 2019 14:10

Hong is waarschijnlijk hing. Algemeen beschaafd Kempens.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Mathieu Rutten

#9 , 23 jun 2019 14:15

Ik heb het topic ook gelezen en het gaat hier inderdaad om "hing". Het hoofdlettergebruik van de T.S. maakt het een beetje warrig. Zoals father al suggereerde, gelieve uw verhaal chronologisch te vertellen en de vragen van de topic-lezers er in te verwerken. Pas dan kunnen er zinnige antwoorden gegeven worden.

Terug naar “Milieurecht”