Leegstand

Dojim
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Re: Leegstand

#16 , 16 sep 2020 21:35

Het huis waar in we wonen zou 2 nummers hebben.
Toen ze er 1van gemaakt hebben hebben ze 19 niet laten schrappen.
Er zijn stabiliteitswerken gebeurd, dus kans is heel groot dat een architect er aan te pas moet komen als ik het wil laten regulariseren.

Is een omgevingsvergunning dan het zelfde als regulariseren?

Er zal idd een domicile geweest zijn, dit voor 2002 gezien ze vanaf november 2002 zeggen dat er geen domicilie meer staat .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#17 , 16 sep 2020 22:01

Ze zeggen.....waar is het bewijs?
Twee domicilies met eigen huisnummer betekent twee aparte kadastrale kavels. U hebt maar 1 kavel gekocht en die heeft een ander huisnummer. Dat zijn FEITEN!!!!
Zolang ze het blijkbaar onmogelijk leverbare bewijs niet leveren zou ik niet betalen en zeker geen aanvraag doen tot regularisering want dat zou een indicatie zijn dat u met hun onbewezen mening instemt. Intussen eens gaan praten met enkele gemeenteraadsleden uit de oppositie kan wonderen doen. Hebt u aanslagbiljet O.R. voorheffing voor kavel met nummer 19 ontvangen.......ik denk het niet!!!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#18 , 16 sep 2020 22:35

1 gebouweenheid = 1 huisnummer
zie art. 11
https://www.ibz.rrn.fgov.be/fileadmin/u ... 180223.pdf

Aangezien uw woning gekend en gekocht is als 1 kadastrale kavel is het duidelijk dat de gemeente zich vergist aangezien er geen sprake kan zijn van leegstand.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Dojim
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#19 , 17 sep 2020 11:17

We hebben idd contact genomen met iemand van de schepenen. Hij zegt wel van allesinds beroep aan te tekenen dus een beveiligde zending te sturen. Alles goed te formuleren ( omg) en hij ging zelf ook het beetje opvolgend en kijken wat hij voor ons kan doen. Hij sprak dat er niks zal moeten betaald worden. Nuja eerst zien en dan geloven.
Allesinds bedankt reeds voor de nodige uitleg.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 17 sep 2020 16:42

We hebben idd contact genomen met iemand van de schepenen. Hij zegt wel van allesinds beroep aan te tekenen dus een beveiligde zending te sturen.
Absoluut, je moet tijdig en correct volgens belastings reglement een bezwaar indienen
Anders wordt de aanslag waarschijnlijk automatisch gevestigd en te betalen - belastingsreglement van de gemeente nalezen.

Mogelijk voorziet dat betalen zelfs als je bezwaar indient ...

Dojim
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#21 , 17 sep 2020 16:51

De andere optie is laten regulariseren... Ik krijg binnen 90 dagen een antwoord op het bezwaar.
Ik hoop dat ik snel terecht kan bij een advocaat daar ik hem het bezwaar ga laten optekenen.
Ik ben daar namelijk niet zo goed in.

De contactpersoon zei dat ik zeker nog tijd heb alvorens de belasting zouden heffen.

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#22 , 17 sep 2020 17:09

Wat regulariseren?
Om twee kavels samen te voegen tot één moeten er wel twee kadastrale kavels zijn. En die zijn er niet!!!
Wat een knoeiboel.
Aangezien er geen twee kavels zijn kan er ook geen leegstaan indien u die ene kavel bewoont.
Nogmaals: op myminfin kunt u zien welke kavel(s) u bezit; u bezit er één en daar bent u gedomicileerd?==>>>einde verhaal!

Indien het twee aparte woningen zouden zijn dan moet dat ook blijken uit het aanslagbiljet van de onroerende voorheffing.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Milieurecht”