ivm invaliditeit

Goodi
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

ivm invaliditeit

#1 , 09 jan 2018 16:46

Ik probeer even via hier te weten te komen wat het wil betekenen.
Ik ben sinds 02/2013 op ziekenkas.

Op datum van 08/01/2018 kreeg ik volgend attest van mijn ziekenkas met deze inhoud:
"Volgens de criteria bepaald in artikel 100 §1, van de gecoördineerde wet van 14 juli 1994, als invalide
+66% arbeidsongeschikt erkend is van 26.02.2015 tot 31.01.2032.
Deze verklaring gebeurt op basis van de gegevens waarover we momenteel beschikken.
Zwijnaarde"
Nu is het zo dat ik nog altijd om de 4 maand naar de controlerende geneesheer moet komen, klopt dit?
Die doet alsmaar moeilijker, laatste keer zei die mij dat ik te jong was (53) om op invaliditeit te gaan??

Wat kan ik nu met dit attest, en misschien ook wat niet?
Enig voordeel dat ik tot nu heb is een gratis bus/tram abo.

Ik overweeg om te emigreren naar een warmer land en klimaat wat mijn ziekte te goed zou komen.
Blijkbaar hoef ik daarvoor geen goedkeuring van die controle arts te krijgen volgens de mutualiteit?
Begrijp het allemaal niet meer.
Wie kan me even toelichten aub?

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Goodi
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jan 2018 14:12

Niemand enig idee?

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 18 jan 2018 10:00

"Volgens de criteria bepaald in artikel 100 §1, van de gecoördineerde wet van 14 juli 1994, als invalide
+66% arbeidsongeschikt erkend is van 26.02.2015 tot 31.01.2032.
Deze verklaring gebeurt op basis van de gegevens waarover we momenteel beschikken.
Zwijnaarde"

Hou die verklaring maar goed bij.
M.i. mogen ze zulk een verklaring niet afleveren, behalve aan het Fonds van Bestaanszekerheid van het Bouwbedrijf, maar dan nog mag de klant/patient die erkenningsdatum niet zien, omdat die tot het medisch geheim behoort.

Ik zou nooit het origineel van die verklaring afgeven , je kan bv. hen wel eens een kopie tonen, zodat ze je die originele verklaring als zeker niet kunnen afnemen.

Die erkenningsdatum zal de erkenningsdatum door de Geneeskundige Raad van het Riziv zijn, niettegenstaande dat kan de Adviserend Arts ( AA), zo noemen die mannen en vrouwen tegenwoordig je af en toe eens oproepen.

Reclame

Goodi
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2018 21:46

Raar dat ze me dit dan, vanuit de mutualiteit zelf, waar adviserend arts mij ook op roept, me dit attest dan bezorgt, niet?
Als ik nog eens wordt opgeroepen, een copy van dit eens aan hem/haar laten zien?

Maar kan ik met dit attest bepaalde kortingen bekomen en zo ja, hoe doe ik dat dan?

bambipower
Berichten: 1034

#5 , 01 mar 2018 17:21

Voor kortingen moet je eerst erkend worden door de fod.... neem daarvoor contact op met het gemeentehuis of je sociale dienst ziekenfonds

Floes
Berichten: 115

#6 , 02 mar 2018 06:50

Je kan altijd opgeroepen worden, al zie ik de kans klein. Vraag is alleen of de Geneeskundige Raad je ook tot dan erkend heeft, allicht wel.

Met deze erkenning heb je verder geen financieel voordeel. Voor parkeerkaart etc moet je inderdaad een dossier openen bij de FOD, dit kan de maatschappelijke dienst van je ziekenfonds doen. Dan moet een arts (meestal de huisarts) het dossier aanvullen, zij krijgen een elektronisch signaal. Als dat samenkomt bij de FOD zal je daar worden uitgenodigd bij die arts die je punten zal toekennen.

Terug naar “Medische Fouten”