Referentie adres

Larubia68
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Referentie adres

#1 , 01 feb 2020 14:43

Hallo,

Ik woon momenteel officieel samen met mijn vriend en heb een werkloosheidsvergoeding.
We hebben besloten uit elkaar te gaan, hij heeft een huis gekocht en verhuist, de huur van zijn huidige huis is opgezegd.
Ik heb niet de middelen om zelf te gaan huren en zit bovendien in een depressie door heel de toestand.
Nu las ik over het referentie adres bij een natuurlijk persoon.
Vrienden van me zijn bereid om dit voor een overgangsperiode van 3 maanden te doen.
Wat is de procedure?
Moet ik me uitschrijven op mijn huidig adres?
Heb ik een attest nodig dat ik niet genoeg bestaansmiddelen heb?
Of moet ik gewoon samen met de verstrekker van het referentieadres een document invullen bij de gemeente waar hij ingeschreven staat?

Alle info welkom, ik zie even geen uitweg.

Dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 01 feb 2020 14:57

https://www.vlaanderen.be/referentieadres

Overeenkomst dat je referentie adres mag nemen bij je vrienden opstellen en meenemen als je langs gemeente gaat
Kijken of je in aanmerking komt, wat ze eventueel nodig hebben aan bewijzen, documenten, ...

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2020 15:14

T.S. Ik raad u aan om contact op te nemen met het OCMW van uw gemeente en/of het CAW. Het is immers belangrijk om te weten waar u ook effectief zal verblijven/wonen. Zij kunnen u ook adviseren over uw sociale rechten en/of plichten en helpen bij huisvesting.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”