vuurwapen

alex1994
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

vuurwapen

#1 , 24 jan 2020 15:45

beste,
sinds kort ben ik met mijn vader verhuisd naar gent, deze week krijgen wij een brief in onze bus dat mijn vader houder is van een vuurwapen en hiervoor op gesprek moet komen bij de lokale dienst. mijn vader heeft echter dit wapen in 1991 afgegeven aan de toenmalige comissaris op het politie kantoor in geraardsbergen,hij had immers 2 keuzes afgeven of onklaar laten maken.aangezien je bij onklaar maken moest betalen zei hij hou het maar. blijkbaar moet er toen geen pv zijn opgemaakt en indien er een pv was zouden we hem niet meer vinden want wij zijn op 29 jaar al 5 keer verhuist .waarom men daar nu plots mee afkomt vind ik raar vooral omdat politie handen te kort heeft en met deze onzin 29 jaar later mee afkomt. mijn vraag wat als er nergens een pv te vinden is? heeft men dan recht op een huiszoeking? geen erg ze mogen komen kijken ,maar ik zou het er toch over vinden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 jan 2020 16:05

Daarom is het steeds zeer belangrijk dergelijke documenten goed te bewaren in een classeur, en niet ergens in een schoendoos.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 24 jan 2020 18:44

Ai Ai Ai ...

Op de babbel gaan, en zeggen wat er mee gebeurd is.
Als er een PV was van de inlevering, zou de politie dat ook moeten kunnen terugvinden.


Alleen ...
Er zijn bij de regularisatie / inlevering van vuurwapens bij de politie talloze vuurwapens "verdwenen"

In illegale circuit terechtgekomen
Aan wapenverzamelaars doorverkocht als het zeldzame / verzamelbare wapens waren

Reclame

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#4 , 26 jan 2020 02:08

Inderdaad. Mijn vader was een fervent schutter en heeft destijds drie wapens moeten inleveren. De commissaris in kwestie - zeer joviaal - ging alles regelen.

Interne zaken heeft er een hele kluif aan gehad, want die wapens werden gewoon in het zwart doorverkocht.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Administratief recht”